اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت هرگونه دست‌درازی و تعدی به خاک ایران اسلامی

سردار قربانی: ناوهای یاغی دشمن با 10 تن تی‌ان‌تی غرق لجنزارهای خلیج فارس می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سابق لشکر 25 کربلا و از فرماندهان عالی‌رتبه هشت سال دفاع مقدس گفت: هر ناو یاغی دشمن با 10 تن تی‌ان‌تی توسط شناورهای پیشرفته غرق لجنزارهای خلیج فارس می‌شود.

سردار قربانی: ناوهای یاغی دشمن با 10 تن تی‌ان‌تی غرق لجنزارهای خلیج فارس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار مرتضی قربانی ظهر امروز در رژه نیروهای مسلح استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در شهر یاسوج اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ده‌ها هزار نفر مستشار فاسد از همه کشورهای غربی از کشور ما بیرون رانده شدند که همین یکی از دلایل اصلی پیشرفت ما در برهه کنونی و در طول سه دهه از عمر انقلاب بوده است.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس ابراز داشت: با پیروزی انقلاب ضد انقلاب به خیال باطل خود در پی ایجاد غائله در سراسر کشور بود و صدام نیز فریب همین‌ها را خورد و فکر می‌کرد درگیری‌های فرسایشی آن‌ها توان جمهوری اسلامی را گرفته و از همین رو نقشه فتح یک هفته‌ای ایران اسلامی را کشید.

قربانی ادامه داد: صدام با این توهم اسامی روستاها و شهرهای ما را به عربی تعیین کرده بود و با غرور کاذب پای به عرصه‌ای گذاشت که برای او همانند یک باتلاق بود.

فرمانده اسبق لشکر 25 کربلا عنوان کرد: صدام و مشاورانش فکر می‌کردند ارتش ایران سرسپرده است از همین رو حسابی روی ارتش ما باز نمی‌کرد و به قدرت معنوی جوانان دلاور و غیرتمند ایران اسلامی پی نبرده بود.

قربانی تصریح کرد: صدام در معادلات خود مردم ایران را محاسبه نکرده بود و نمی‌دانست رهبری ایران اسلامی با قدرت ایمان و اتصال خود به ائمه این جنگ را رهبری خواهد کرد.

وی به دفاع 34 روزه تعدادی جوان از خرمشهر اشاره کرد و گفت: در آن روزگاران ما روزانه 150 شهید می‌دادیم و از خرمشهر دفاع کردیم تا این که از همه توان نظامی خود و متحدان غربی و شرقی استفاده کردند و خرمشهر به چنگال پلید آن‌ها افتاد.

فرمانده ارشد نظامی هشت سال دفاع مقدس به چگونگی حفظ آبادان و شکست حصر آن اشاره کرد و گفت: وقتی آیت‌الله جمی امام جمعه آبادان به امام خبر داد که دیگر نمی‌توان در آبادان مقاومت کرد امام راحل بر روی نماز قبل از نیت خود فرمودند آبادان سقوط نمی‌کند الله‌اکبر و سپس نماز را ادامه دادند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول