اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سفر متخصصان مؤسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن انجام شد

ارزیابی طرح تقویت مدیریت زیست محیطی در صنایع نفتی حوزه خلیج فارس

خبرگزاری فارس: متخصصان مؤسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن با هماهنگی اداره‌کل اچ.اس.یی وزارت نفت به منظور ارزیابی اجرای طرح تقویت‌سازی مدیریت زیست محیطی صنایع نفتی حوزه خلیج فارس و نواحی ساحلی در سفر به عسلویه از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دیدن کردند.

ارزیابی طرح تقویت مدیریت زیست محیطی در صنایع نفتی حوزه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس، در همسویی با اجرای پروژه مشترک وزارت نفت و سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با عنوان «طرح تقویت‌سازی مدیریت زیست محیطی در صنایع نفتی حوزه خلیج فارس و نواحی ساحلی آن» از سه منطقه عملیاتی عسلویه، ماهشهر و جزیره خارگ به عنوان مناطق پایلوت بازدید شد.

تیم شش نفره کارشناسان مؤسسه جایکا به همراهی کارشناسان اداره کل HSE وزارت نفت و به میزبانی مدیریت ارشد اچ.اس.یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه انرژی پارس، به مدت 3 روز از منطقه عسلویه دیدن کردند.

بررسی میزان آمادگی در شرایط بحران‌های آلودگی نفتی در خلیج فارس، بررسی وضعیت زیست محیطی منطقه ویژه پارس به لحاظ کنترل آلاینده‌های هوا، آب، پساب و مدیریت پسماند از جمله اهداف «جایکا» در منطقه عسلویه است.

متخصصان محیط زیست جایکا در سفر سه روزه خود به عسلویه از مناطق دریایی، جنگل‌های حرا، تصفیه خانه‌های صنایع گازی در منطقه، آزمایشگاه محیط زیست منطقه ویژه انرژی پارس، انبارهای گوگرد مکانیزه در فضای آزاد و اسکله‌های مجتمع بندری پارس دیدن کردند.

در سفر گروه تخصصی یاد شده به عسلویه، برگزاری نشست تخصصی با مدیران HSE سازمان منطقه ویژه انرژی پارس و شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه و همچنین گشت دریایی و بررسی وضعیت آب نواحی ساحلی منطقه در دستور کار قرار گرفت.

جایکا پیش از این نیز سفرهایی را به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات قطر و عربستان سعودی در راستای طرح تقویت‌سازی مدیریت زیست محیطی در صنایع نفتی حوزه خلیج فارس و نواحی ساحلی آن داشته است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول