اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس

2 کتاب ادبی و تاریخی با موضوع دفاع مقدس رونمایی شدند

خبرگزاری فارس: دو کتاب ادبی و تاریخی با موضوع دفاع مقدس به مناسب هفته دفاع مقدس در ارومیه رونمایی شد.

2 کتاب ادبی و تاریخی با موضوع دفاع مقدس رونمایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کتاب «خاطرلا منی» مجموعه اشعار ترکی مرحوم عاشیق علی علیزاده در موضوعات دینی، انقلابی و اخلاقی و همچنین کتاب «عکس‌ها و خاطره‌ها» نوشته حسین غفاری با موضوع شهدای دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی شامگاه گذشته رونمایی شدند.

در این ویژه برنامه که شامل چهار بخش شعر، داستان، اجرای موسیقی محلی عاشیق‌های آذربایجان و رونمایی از دو کتاب ادبی و تاریخی در موضوع دفاع مقدس می‌شد، ابتدا شاعرانی از استان اشعار خود را به زبان ترکی و فارسی در موضوع شهید و شهادت و دفاع مقدس و نیز در مدح و منقبت امام رضا (ع) قرائت کردند.

علی محمدیان، شاهرخ رضوانی، احد افخمی‌نیا، فریده سلیمانی، وحید طلعت، سید حیدرعلی آران و حسین سنجیده از جمله شاعرانی بودند که در این قسمت اشعار خود را برای حاضران خواندند.

علی منصورفر نویسنده جوان ارومیه‌ای داستانی کوتاه در موضوع دفاع مقدس خواند و دکتر محمدعلی ضیایی استاد دانشگاه و نویسنده، در موضوع سیر داستان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ایراد مطالبی پرداخت و آن را مکتبی ادبی و پیشرفته توصیف و تأکید کرد که باید در مسیر جهانی‌شدن ادبیات داستانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار بگیریم.

استاد عاشیق علی‌یکانی و هنرمند جوان عاشیق غلامرضا علیزاده، دو نفر از اعضای کانون عاشیق‌های آذربایجان در حوزه هنری ارومیه در این برنامه به اجرای آهنگ‌های حماسی و انقلابی پرداختند و اشعاری در موضوع دفاع مقدس خواندند.

همچنین یاد و خاطره هنرمند متعهد مردمی مرحوم عاشیق علی علیزاده با حضور خانواده وی در همین بخش گرامی داشته شد و دو نمونه از کلیپ‌های موسیقی وی پخش شد.

موسیقی عاشیقی آذربایجان از هنرهای فاخر حماسی، تأثیرگذار و سالم ایرانی است که در طول تاریخ در ترویج مکتب تشیع و ولایت ائمه اطهار (ع) قرار گرفته و بعد از انقلاب اسلامی در خدمت تبلیغ آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس بوده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول