اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خبر داد

گردآوری 3 میلیون برگ سند دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: در این پژوهشگاه 3 میلیون برگ سند از اسناد روزنامه‌ای تا اسناد محرمانه برای تحقیق و پژوهش گردآوری شده است.

گردآوری 3 میلیون برگ سند دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هادی مرادپیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اسناد به صورت میکروفیلم، نمایه، لوح فشرده و ... بنابر رده سازمانی سطح دسترسی متفاوتی داشته و در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

وی افزود: کتابخانه پژوهشگاه دفاع مقدس نیز با 30 هزار عنوان کتاب از رمان تا کتاب‌های تخصصی و تارنمای پژوهشگاه با 3 هزار مقاله دفاع مقدس در اختیار علاقمندان قرار دارد.

به گفته این مسئول، جلد اول دایرة‌المعارف دفاع مقدس سال گذشته رونمایی شد و جلد دوم و سوم نیز در حال چاپ است.

استفاده از فعالیت‌های تحقیقی دانشجویان و تجلیل از تحقیقات برتر در حوزه دفاع مقدس دیگر موردی بود که مرادپیری به آن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه دفاع مقدس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس را تدوین و پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به مراکز آموزش عالی ابلاغ کرده است.

این مسئول ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوبه الزام گذراندن واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» را در دانشگاه‌های سراسر کشور تصویب کرد.

به گفته وی، از آغاز سال تحصیلی 87 تاکنون این درس در دانشگاه‌‌های سراسر کشور با رویکرد علمی و معرفتی در حوزه دفاع مقدس به صورت علمی کاربردی با هدف دستیابی به گنجینه عظیم و ارزشمند هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعد ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین یک‌هزار و 660 نفر که واجد شرایط ارائه درس دفاع مقدس بودند، شناسایی و پس از گذراندن دوره 900 نفر موفق به دریافت گواهی ارائه درس شده و به دانشگاه‌ها معرفی شدند.

مرادپیری خاطرنشان کرد: در فارس 8 هزار نفر در ترم گذشته درس «آشنایی با دفاع مقدس» را گذرانده‌اند و از این نظر این استان بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به ارائه دروس تخصصی در رشته‌های مختلف تحصیلات عالی گفت: تدوین و طراحی دو واحد تخصصی دفاع مقدس برای بعضی از رشته‌ها در دست اقدام بوده و تعریف رشته‌ تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد با عنوان ادبیات پایداری در برخی از دانشگاه‌ها برای اجرا پیش‌بینی شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اضافه کرد: درس «جغرافیا و دفاع مقدس» برای رشته علوم جغرافیایی، درس «صنعت، مهندسی و دفاع مقدس» و «ادبیات و دفاع مقدس» نیز برای ارائه در دانشگاه‌های کشور در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: برای تربیت راویان دفاع مقدس دوره‌هایی برگزار می‌شود که در راستای انسجام، هماهنگی و جلوگیری از تحریف مطالب دوران دفاع مقدس است.

مرادپیری تصریح کرد: پژوهشگاه دفاع مقدس از این جوانان علاقمند به راوی‌گری در موزه‌های دفاع مقدس استفاده خواهد کرد.

پیگیری راه‌اندازی رشته علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه و تولید محتوای مناسب در مورد دفاع مقدس برای ارائه در آموزش و پرورش در همین زمینه مورد اشاره وی قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مقطع دبستان چند صفحه از کتاب‌های درسی و در راهنمایی یک کتاب کامل در مورد دفاع مقدس تدوین و دوره‌هایی با حضور نویسندگان مطالب برای معلمان ارائه‌دهنده درس برگزار شد.

تألیف فصل‌نامه علمی و پژوهشی دفاع مقدس در پژوهشگاه که با بالاترین درجه مورد تأیید وزارت علوم انجام می‌شود در ادامه این نشست توسط مرادپیری توضیح داده شد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول