اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آبادان در مجلس:

تنها یک کارت به صیادان آبادانی اختصاص یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: برای سهولت کار صید و صیادی، تنها یک کارت، آن‌هم کارت شیلات به صیادان آبادانی اختصاص یابد.

تنها یک کارت به صیادان آبادانی اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری فارس از آبادان، محمدسعید انصاری عصر امروز در جلسه کارگروه آبیاری و زهکشی که با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات پالایشگاه این شهرستان پیرامون مسائل و مشکلات پیش‌روی این زمینه برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی در بخش‌های وسیعی از این منطقه در حال انجام و البته با مشکلاتی نیز روبه‌رو است.

وی افزود: حمله دسته جمعی خوک‌های وحشی به اراضی کشاورزی این منطقه، خسارت‌های هنگفتی را متوجه کشاورزان و قطعاً اقتصاد کشاورزی آبادان می‌کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا باید با فنس‌کشی مناسب و بهینه در اطراف اراضی کشاورزی، مزارع و نخیلات را انجام داده و در این زمینه چاره‌ای جدی اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: خوک‌های وحشی در جای جای این منطقه به‌ویژه در روستاها به وفور دیده می‌شود زیرا در دوران بعد از جنگ به دلیل خالی بودن برخی مناطق از سکنه زاد و ولد این حیوانات نیز افزایش یافت.

انصاری در ادامه وجود این حیوانات و حمله آنها به مزارع کشاورزی را یکی از معضلات جدی کشاورزان منطقه عنوان کرد و گفت: کشتار و حذف این حیوان از اراضی کشاورزی شهرستان تقریباً غیرممکن است.

*کارت صید صیادان آبادانی ساماندهی شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث شیلات منطقه تصریح کرد: با وجود گذشت این همه سال، همچنان صیادان ما برای رفتن به دل رودخانه‌ها و صید باید چندین کارت مرتبط با امداد، سپاه، بهزیستی و ... همراه داشته باشند در غیر این‌صورت بازداشت و یا از انجام کار باز می‌مانند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز صیادان عراقی تا 10 متری آبادان به راحتی صید خود را انجام می‌دهد اما صیادان بومی ما برای امرار معاش با هزار و یک مشکل مواجه هستند.

*مردم، بهترین مرزبانان این شهر هستند

وی ادامه داد: از استاندار خوزستان می‌خواهیم که تنها یک کارت (کارت شیلات) را برای صیادان و کار صید آنها اختصاص دهد و از این طریق مشکل عمده این قشر زحمتکش را مرتفع سازد.

انصاری با بیان اینکه مردم خود بهترین مرزبانان این شهر هستند، اظهار کرد: مردم کشورمان به‌ویژه شهروندان این منطقه همواره برادری خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده و امروز روز قدردانی از آنها است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول