اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر:

خرمای "استعمران" از خرمشهر به خارج صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از صادرات محصول خرمای "استعمران" از خرمشهر به خارج از کشور خبر داد.

خرمای "استعمران" از  خرمشهر به خارج صادر می‌شود

ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: برداشت خرما در سطح 2 هزار و 100 هکتار از نخلستان‌های بارور شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: رقم عمده محصول برداشت شده استعمران بوده که توسط کارگاه‌های خرید و بسته‌بندی موجود در شهرستان با نرخ‌های توافقی درجه یک با 6 هزار و 200 ریال و درجه دو 5 هزار و 400 ریال از باغداران خریداری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان خرید محصول مازاد نخل‌کاران شهرستان به 6 هزار تن ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: برداشت خرما نسبت به سال‌های گذشته با کاهش روبه رو بوده که البته این روند نیاز به تعامل و حمایت بیش از پیش مسئولان دارد.

داوری در ادامه عمده دلیل این امر را چنین عنوان کرد: تداوم خشکسالی‌های سال‌های اخیر همچنین نوسانات شدید شوری آب در جزیره مینو و حومه غربی عمده دلایل کاهش شدید محصول در منطقه است.

وی با بیان اینکه همه تلاش جهاد کشاورزی شهرستان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به کشاورزان است، گفت: امیدواریم در سال جاری با حمایت بیشتر از بخش کشاورزی خرمشهر بتوان اقتصاد پایدار و مؤثری را در این زمینه ایجاد کرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول