اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی اردبیل:

غذای حلال و سالم بداخلاقی‌ها را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: ‌‌مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: غذای سالم و حلال ریشه بسیاری از بداخلاقی‌ها و ناملایمتی‌ها را در جامعه از بین می‌برد.

غذای حلال و سالم بداخلاقی‌ها را از بین می‌برد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر اکبری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی در اردبیل اظهار داشت: در خلقت انسان خداوند متعال توجه به طعام پاک و طیب را در کلام خود تذکر و یادآوری کرده است به‌طوری‌که ایرانیان نیز از دیرباز با پیروی از مکتب اسلام سعی کرده‌اند سلامت تغذیه خود را اعم از مادی و معنوی در نظر بگیرند.
وی با برشمردن تاریخچه و ریشه نامگذاری 14 مهر ماه به‌ عنوان روز دامپزشکی گفت: عدد 14 در دین و تفکر شیعه عدد مقدسی است به‌ طوری ‌که این روز در تاریخ باستان ایران روز گوشت و طعام پاک نامیده شده است.
این مسئول به جایگاه دامپزشکی به‌عنوان حرفه اصلی در سلامت دام و طیور خاطرنشان کرد: دامپزشکان ما امروز با حرکتی هدف‌دار در رفع نیازهای افراد جامعه گام برمی‌دارند به‌طوری‌که در کنار این نیروها و در مراقبت از ذبح شرعی و دینی علما و روحانیون نیز نظارت‌های کافی و لازم را دارند.
اکبری با گرامیداشت یاد بزرگان این عرصه و چهره ماندگار علم دامپزشکی در کشور و استان اردبیل تصریح کرد: برخی از بیماری‌های مشترک زندگی سالم انسان‌ها را نیز مورد تهدید قرار داده به‌طوری‌که دامپزشکان با مراقبت لازم اجازه نگرانی در این زمینه را نمی‌دهند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که 48 بار در قرآن کریم کلمه طعام و مشتقات آن ذکر شده است بیان کرد: در کتاب 52گانه فقه شیعه نیز از طعام و شرب حلال به‌صورت مفصل و مستقل سخن به میان آمده است به‌طوری‌که ائمه اطهار نیز مصرف گوشت سالم و حلال را از رزق و روزی طیب اعلام کردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اردبیل اهتمام مکتب شیعه را در مصرف غذای سالم، حلال و پاک یادآور شد و افزود: از شئون اصلی حاکمیت اسلامی فراهم کردن زمینه برای کسب روزی حلال و غذای طیب است که دامپزشکان با نظارت مستقیم در ذبح فرآورده‌های خام دامی نقش اصلی را در این رابطه بازی می‌کنند.
اکبری اضافه کرد: هر کس به کسب غذا و لقمه حلال کمک نکند و نسبت به این امر بی‌تفاوت باشد مورد غضب امام واقع شده و در حقیقت جهاد کسب روزی حلال را با گناهی مضاعف معاوضه می‌کند.
وی با برشمردن نتایج و خروجی خوردن لقمه حرام و پرکردن شکم‌های پر از گناه و ناپاکی تصریح کرد: وظیفه حاکمیتی و کارگزاران نظام اسلامی است که حتی در ورود گوشت و دیگر فرآورده‌های خام دامی به کشور از نظر پاک و بهداشتی بودن و ذبح شرعی دقت و توجه داشته باشند و از طریق رسانه‌ها به ویژه رادیو آران و سیمای سحر تلاش کنند تا برخی تبلیغات کور را در این زمینه خنثی کرده و اعتماد مردم را به پاک بودن گوشت و فرآورده‌های عرضه شده فراهم کنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه گفت: امروز ریشه بسیاری از مفاسد مالی، اجتماعی، بداخلاقی و توهین به کرامت انسانی رزق و روزی حرام است و اگر توجه کنیم با کسب روزی حلال می‌توانیم ریشه بسیاری از این ناهنجاری‌ها را برطرف کنیم.
اکبری به قانون مجلس و ابلاغ آن از سوی دولت بر نظارت بر کشتارهای دام و طیور از نظر شرعی و ذبح قانونی آن گفت: روحانیون ما در 600 کشتارگاه کشور نظارت دقیق بر کشتار روزانه دارند و در کنار دامپزشکان به عنوان سربازان گمنام و افسران وظیفه‌شناس نظام اسلامی اعم از بخش خصوصی و دولتی تلاش می‌کنند تا سلامت غذایی جامعه را برقرار کنند.
وی یادآور شد؛ هرگونه بی‌تفاوتی نسبت به ورود و کشتار ناصواب دام و طیور خطایی بزرگ است و خطای بزرگ‌تر آن که ما اشتباهی را ببینیم و نسبت به آن سکوت کنیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای دامپزشک را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: این شهدا امروز  چهره نظام سرمایه‌داری و کج‌اندیش داخلی را در خیانت به بیت‌المال برملا کرده و در دنیا و آخرت آنها را رسوا و ذلیل می‌کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول