اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در گفت‌وگو با فارس:

دنیای اسلام کالاهای کشورهای هتاک را تحریم کنند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اهانت به پیامبر اکرم(ص) را از سر کینه‌توزی نسبت به پیشرفت اسلام و استیصال دنیای استکبار از جامعه اسلامی دانست و گفت: جهان اسلام باید کالاهای تولید شده کشورهایی که در آنان نسبت به پیامبر اسلام هتک حرمت شده است، تحریم کنند.

دنیای اسلام کالاهای کشورهای هتاک را تحریم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اهانت کارگردان آمریکایی-اسراییلی و روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) بار دیگر نفرت و انزجار جامعه اسلامی را روانه دنیای استکبار کرده و قلب مسلمانان جهان را در سراسر جهان جریحه‌دار کرد به گونه‌ای که دامنه اعتراضات مسلمانان به بسیاری از کشورهای جهان حتی ویژه کشورهای اروپایی کشیده شد.

در همین زمینه در گفت‌و‌گو با آیت‌الله سید ‌هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه علل اینگونه رفتارهای شنیع و نوع برخورد جامعه اسلامی با توهین‌کنندگان را جویا شدیم.

* اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم از سوی کارگردان آمریکایی – اسراییلی و روزنامه فرانسوی چیز تازه‌ای نیست و سال‌ها است که دشمنان ما دست به این چنین اعمال شنیعی می‌زنند، علت اصلی این گونه رفتارها چیست؟

آنچه که از سوی دنیای استکبار و به خصوص غرب در رابطه با اسلام و مسلمانان و شخص نبی اکرم(ص) اتفاق می‌افتد به نظر می‌رسد از سر کینه‌توزی نسبت به پیشرفت اسلام به خصوص بحث بیداری اسلامی و جایگاهی است که اسلام و مسلمانان امروز در دنیا پیدا کردند.

دنیای استکبار نه از سر اقتدار بلکه از سر استیصال، واماندگی و درماندگی دست به این حرکات سبک، زشت و دور از شأن انسانیت می‌زند و بنده تفسیری غیر از این نمی‌توانم برای آن داشته باشم.

* وظیفه جامعه اسلامی در مقابل این اهانت‌ها چیست؟

دفاع جانانه از مقدسات و حضور جدی در میدان عمل، وظیفه اصلی جامعه اسلامی است. توصیه بنده به سران کشورهای اسلامی و امت اسلامی حضور در صحنه، شرکت در راهپیمایی‌ها، اعتراض قوی و... بسیار خوب است اما آنچه در عمل می‌تواند دشمن را به زانو در بیاورد تحریم کالاهای دشمنان ما و برخورد جدی از نظر اقتصادی و مسایل سیاسی است.

متاسفانه برخی از سران کشورهای اسلامی قبل از اینکه وابسته به اسلام و پیامبر(ص) باشند وابسته به ابرقدرت‌ها هستند و کسی که وابسته به یک مجموعه باشد طبعا نمی‌تواند نظر و دیدگاهی مخالف آنها ابراز کند.

مشکل و ضعف بزرگ جامعه اسلامی و امت اسلامی ما وابستگی بعضی از سران به همان جایگاهی است که پیامبر(ص) را نشانه گرفتن و علیه وجود مقدس رسول‌الله اقدام می‌کنند.

* نوع برخورد جامعه اسلامی و مسلمانان باید با اینگونه اهانت‌ها چگونه باشد؟

باید اعتراض ما به گونه‌ای نباشد سوژه به دست دشمن بدهیم که عملا بازتاب آن علیه امت اسلامی برگردد. باید اعتراض کرد و فریاد رسایمان را به گوش آنها رسانده و به عقب‌نشینی وادار کنیم، ولی در فضای جامعه امروز نباید دست به اقدامی زد که عملا سوژه تبلیغاتی آنها شود و از آن علیه مسلمانان استفاده کرده و آن را به گونه دیگری جلوه دهند.

اگر از این گونه مسایل پرهیز شود و در ابعاد دیگری که تاثیرگذارتر است و اقداماتی که می‌تواند در رویارویی با آنها نقش‌آفرین باشد دست بزنیم شاید تاثیرش بیشتر باشد.

البته اینکه مردم سفارتخانه آمریکا و سایر سفارتخانه‌ها را نشانه گرفته‌اند به آن معنا است که هدف را به درستی فهمیده‌اند و با این حرکت به دنیا و ابرقدرت‌ها این پیام رسا را اعلام می‌کنند که ما خانه شیطان را اینجا احساس می‌کنیم و آنچه که علیه مسلمانان اتفاق می‌افتد از این مرکز فساد است و یک پیام رسا برای جهان است.

* وظیفه حوزه‌های علمیه، طلاب و دانشجویان در برابر اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام و سایر مقدسات اسلامی چیست؟

وظیفه حوزه علمیه در مقابل اینگونه جنایت‌ها، همانگونه که مشاهده کردید اعتراض و روشن‌گری در سطح افکار عمومی جامعه است. جامعه ما امروز احتیاج به روشن‌گری دارد، عده‌ای آمریکا را آنگونه که هست نمی‌شناسند و کینه‌توزی اینها نسبت به اسلام را نمی‌دانند. سردمداران آمریکا به شعار آزادی که سر می‌دهند معتقد و پایبند نیستند، آزادی برای آنها همانطور که مقام معظم رهبر ی فرمود یعنی آنچه تامین‌کننده منافع آنها باشد.

آنها اگر از دموکراسی و حقوق بشر سخن می‌گویند آن چیزی است که در راستای اهداف آنها باشد، اگر مسلمانان بخواهند نقطه نظری را که بیانگر آزادی است بیان کنند اما این نقطه نظر منافع آنها را تهدید کند، از آن به عنوان خشونت و طرفداری از تروریست تعبیر می‌کنند. در فرهنگ آنها ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها تفسیری متفاوت از واقعیت ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها دارد.

اینکه در این حادثه دانشجویان ما اعلام موجودیت کردند و انزجار و نفرت خود را نشان دادند بیانگر این موضوع است که دانشجویان ما آگاه، هوشمند و زمان‌شناسند و به موقع عمل می‌کنند و این مهم نشانگر درایت و تدبیر نسل جوان و دانشجوی ما است.

==============

گفت‌وگو: مهدی جعفری

=============

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول