اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

زیرساخت‌های نگهداری گندم در گلستان مطلوب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: زیرساخت‌های نگهداری و تبدیل گندم در استان در حد بسیار مطلوبی قرار دارد.

زیرساخت‌های نگهداری گندم در گلستان مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‌پور اظهار داشت: بهبود کیفیت آرد و نان از خواسته‌های اصلی مردم است که در این خصوص با اطمینان می‌توان اعلام کرد با اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها در حوزه گندم، آرد و نان شاهد افزایش کیفیت آرد و به تبع آن نان در سطح جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سالانه افزون بر 40 هزار میلیارد ریال یارانه به حوزه آرد و نان تخصیص داده می‌شد که با اجرای این قانون علاوه بر صرفه‌جویی، کیفیت آرد و نان نیز به نحو مطلوبی بهبود یافته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان اختصاص یک روز به نام روز ملی نان در کشور را نشانه توجه مسئولان به این حوزه و اهمیت ترویج کیفیت آرد و نان دانست و گفت: نان در کشور نماد برکت و روزی مردم است و باید با افزایش کیفیت و فرهنگ‌سازی مطلوب، جایگاه بالای این نعمت الهی را رعایت کنیم‌.

حسین‌پور تلاش برای خودکفایی کشور در تولید گندم را یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت عنوان کرد و یادآور شد: این مهم در سایه تلاش کشاورزان و برنامه‌ریزی‌های دولت محقق می‌شود و استان گلستان نیز با دارا بودن سالانه حدود 400 هزار هکتار سطح زیرکشت گندم، نقش بسزایی را در تحقق این مهم به خود اختصاص داده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به کیفیت برتر گندم استان خاطر نشان کرد: گندم استان از نظر کیفی و میزان دارا بودن گلوتن به اقرار کارشناسان خبره این امر به عنوان با کیفیت‌ترین گندم کشور شناخته می‌شود و گلستان را از این منظر می‌توان به عنوان پایتخت کیفی گندم کشور معرفی کرد.

وی با عنوان اینکه زیرساخت‌های نگهداری و تبدیل گندم در استان گلستان نیز در حد بسیار مطلوبی قرار دارد ادامه داد: با استفاده از سیلوهای استاندارد و انبارهای مکانیزه که توسط بخش خصوصی و دولتی در قالب نهضت سیلوسازی در استان ساخته شده است کیفیت ذخیره‌سازی گندم نیز افزایش قابل توجهی یافته و گلستان از این منظر در سطح کشور دارای جایگاه ممتازی است.

این مسئول اضافه کرد: با وجود بهبود کیفیت آرد و نان هنوز ضایعات نان در کشور وجود دارد و برای رفع این مشکل باید به سوی تولید نان‌های حجیم و صنعتی حرکت کنیم‌.

حسین‌پور یاد‌آور شد: بخش خصوصی با ورود به سمت تولید نان صنعتی می‌تواند باعث رشد کیفیت نان مصرفی مردم باشد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در پایان با اشاره به اینکه دولت از نوسازی و بهسازی نانوایی‌ها در کشور حمایت می‌کند اضافه کرد: از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون تسهیلات فراوانی برای نوسازی و بهسازی نانوایی‌ها در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول