اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل خبر داد

اختصاص 9 میلیارد تومان برای آب شرب اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: برای تکمیل آبرسانی و اصلاح فرآیند برداشت آب شرب اردبیل از رقوم بالای سد یامچی مبلغ 9 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

اختصاص 9 میلیارد تومان برای آب شرب اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، عبدالحسین حسن‌زاده اظهار داشت: قسمت اعظم نیاز آبی شهر اردبیل از تصفیه خانه آب سد یامچی تامین می‌شود و با توجه به نتایج آزمایشات موجود در آزمایشگاه تصفیه‌خانه و آزمایشگاه مرکزی شرکت، آب تصفیه شده از نظر میکروبی و شیمیایی و فلزات سنگین مشکلی ندارد چنان که مرکز بهداشت استان و شهرستان اردبیل در زمان بهره‌برداری و طی چند سال گذشته که نظارت عالیه را به عهده دارد از نظر میکروبی و شیمیایی هیچ موردی را گزارش نکرده است.

وی بیان داشت: تنها مورد، مربوط به بوی خاص بود که در روزهای گرم سال به علت افت حجم آب پشت سد و ایجاد لایه حرارتی آب پشت سد بروز پیدا می‌کند که در فرآیند موجود تصفیه‌خانه امکان حذف آن وجود ندارد و این موضوع مربوط به منبع تامین آب خام پشت سد است.

حسن‌زاده تصریح کرد: این امر برای شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل سالانه 15 میلیارد ریال هزینه اضافه داشته که با اجرای برداشت آب از رقوم بالا این رقم در فرآیند تصفیه آب صرفه‌جویی خواهد شد.

وی ادامه داد: وزیر نیرو و مشاور وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان مشکل آب بوده لذا  9 میلیارد تومان برای تکمیل آبرسانی آب اردبیل و برداشت آب از رقوم بالای سد در سال جاری اختصاص یافته است که مقدمات اولیه این پروژه توسط شرکت محترم آب منطقه‌ای انجام شده و تسریع در اجرای این پروژه ما و مردم شریف اردبیل را یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول