اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان:

20 ساله باز نشسته شدن آتش‌نشانان به اعتبارات ملی نیازمند است

خبرگزاری فارس: معاون مالی و اداری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: درصدد هستیم که نیرو‌های آتش‌نشانی با 20 سال خدمت بازنشسته شوند اما تحقق این موضوع به اعتبارات ملی نیاز دارد.

20 ساله باز نشسته شدن آتش‌نشانان به اعتبارات ملی نیازمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حمیدرضا ابطحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آتش‌نشانی از مشاغل سخت و زیان‌آور به شمار می‌رود، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی اصفهان نخستین سازمان در سطح کشور به شمار می‌رود که سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی را در سطح کشور پیگیری کرده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های این سازمان درصد سختی و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی در گذشته از 15 به 45 درصد رسید، ادامه داد: اما در حال حاضر نیز درصد سختی و زیان‌آور بودن این شغل از 45 به 75 درصد رسیده است.

معاون مالی و اداری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه درصدد هستیم که نیرو‌های آتش‌نشانی با 20 سال خدمت بازنشسته شوند اما تحقق این موضوع به اعتبارات ملی نیاز دارد، تصریح کرد: این موضوع نه به اصفهان نه به استان اختصاص دارد بلکه یک مسئله ملی است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به تصویب قانونی در این زمینه بپردازند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است، آتش‌نشانان باید پس از 20 سال خدمت بازنشسته شوند، اضافه کرد: اما در حال حاضر هنوز اعتبارات مورد نیاز برای تحقق این موضوع تأمین نشده است و برای بازنشستگی هر یک از نیرو‌های آتش‌نشانی 50 تا 70 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

ابطحی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق به کارکنان و نیرو‌های آتش‌نشانی بر اساس قوانین و قواعد کلی کشور است، تاکید کرد: در حال حاضر شهرداری اصفهان امکانات رفاهی بسیاری را برای تقویت روحیه عاطفی و معنوی آتش‌نشانان فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آمار سازمان آتش‌نشانی بر اساس ایستگاه‌های آتش‌نشانی می‌تواند تا 980 نفر نیرو را به استخدام خود درآورد، افزود: در حال حاضر مجوز برای 540 نیرو در این سازمان وجود دارد که در سال گذشته 120 نفر نیرو به استخدام این سازمان درآمده‌اند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول