اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی دشتی:

184 پرونده تخلف در اصناف دشتی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی دشتی گفت: در یکسال گذشته 3 هزار و 801 مورد بازرسی از اصناف دشتی صورت گرفته و در این ارتباط 184 پرونده‌ تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان بوشهر ارسال شد.

184 پرونده تخلف در اصناف دشتی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی مجید مختاری صبح امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار شهرستان دشتی گفت: مجمع امور صنفی شهرستان با ادارات مرتبط با اصناف همکاری عالی و شایسته‌ای داشته و در راستای پیش برد برنامه‌های صنوف با جدیت مشکلات اصناف شهرستان را پیگیری کرده و خواسته‌ها و درد دل‌های آنان را به گوش مسئولان شهرستان و استان رسانیده و به طور جد و مستمر در جهت نیل و رسیدن به خواسته‌های آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

رئیس مجمع امور صنفی دشتی افزود: امروز شاهد بی توجهی سیستم بانکی در ارائه تسهیلات به واحدهای صنفی در شهرستان که از دغدغه‌های اصلی و مشکل اصناف است، هستیم.

وی یادآور شد: متأسفانه با وجود اینکه بیش از 50 درصد از سرمایه‌های در گردش بانک‌ها از سوی اصناف تأمین می‌شود اما خدمات ارائه شده به این قشر رضایت‌بخش نیست.

مختاری گفت: امیدواریم با توجه به توانایی‌های اصناف و تأثیرات عمیق این بخش در چرخه اقتصاد شهرستان با حمایت‌های فرماندار شاهد رونق فعالیت اصناف باشیم و دیگر بی‌مهری بانک‌های شهرستان در قبال اصناف را نبینیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال 91 مجمع امور صنفی شهرستان دشتی در ارزیابی به عمل آمده توسط کارشناسان مرکز اصناف و بازرگانان ایران در بین مجامع امور صنفی استان موفق به کسب رتبه اول شده و این مهم مدیون تلاش بی‌وقفه تمام همکاران در مجمع امور صنفی و اتحادیه‌های صنفی بوده است.

وی افزود: اتحادیه لوازم یدکی ماشین‌های سبک و سنگین شهرستان با مدیریت ابوالفضل حسین‌پور از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر رتبه اول را در بین تمام اتحادیه‌های صنفی استان کسب کرده که این خود نقطه بارزی از جدیت همکاران بنده در انجام خدمت رسانی به اصناف این شهرستان است.

مختاری با اشاره به فعالیت‌های مجمع امور صنفی در شهرستان یادآور شد: از شهریور ماه 1390 تاکنون 270 فقره پروانه کسب صادر شده و 356 نفر نیز در این اصناف مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 565 واحد صنفی در دشتی فعالیت می‌کنند افزود: هزار و 660 فقره از کسبه شهرستان پروانه کسب خود را تمدید کرده‌اند.

مختاری خاطر نشان کرد: 3 هزار و 800 ساعت آموزش مختلف تجاری و صنفی به 380 نفر از بازاریان شهرستان داده شده است.

وی یادآور شد: در یکسال گذشته نیز 3 هزار و 801 مورد بازرسی از اصناف بوشهر صورت گرفته که 184 پرونده‌ تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد و مبلغ 176 میلیون و 868 هزار ریال جریمه شدند.

مختاری با اشاره به اینکه 289 فقره از واحدهای صنفی در دشتی فاقد پروانه کسب هستند افزود: در یکسال گذشته یک‌هزار و 413 مورد کشف تخلف صنفی داشته‌ایم که 769 فقره آن کالاهای غیربهداشتی بوده است.

وی گفت: مهم‌ترین فعالیت‌های ما فرهنگی است به طوری که در این زمینه 39 میلیون و 831 هزار و 200 ریال در ارتباط با کارهای فرهنگی هزینه شده است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول