اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه فیروزکوه:

اصناف مبارزان خطوط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: اصناف حلقه اتصال اقتصاد کشور به بدنه جامعه و مبارزان خطوط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند.

اصناف مبارزان خطوط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، خسرو عزیزی صبح امروز در حاشیه حضور در جمع صنعتگران و اصناف شهرستان فیروزکوه در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز دو نسخه از اقتصاد در سطوح بین‏‌المللی شامل اقتصاد ریاضتی در اروپا در پی بحران‏های چند سال اخیر این کشورها و در مقابل، اقتصاد مقاومتی در ایران مطرح است.

وی با بیان اینکه در اقتصاد ریاضتی افزایش مالیات‏ها و کاهش خدمات دولتی مدنظر است، افزود: در مقابل مفهوم اقتصاد مقاومتی، مقاومت در برابر موانع و مشکلات پیشرفت و توسعه اقتصادی کشورها مطرح است که همه اقشار جامعه در هر حرفه و شغلی به فراخور خود، می‏تواند این موانع را شناسایی و با آنها مقابله کنند.

عزیزی اضافه کرد: طرح مقوله اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بسیار مقدس است و حتی معاون اقتصاددان رئیس جمهوری الجزایر در دیدار اخیر خود با مقام عظمای ولایت در اجلاس سران غیرمتعهدها، آن را دارای نقاطی روشن دانست که به زودی به کشورهای آزادی‏خواه جهان تسری می‏یابد.

معاون برنامه‏ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افزود: پیش از آغاز جنگ‏های جهانی اول و دوم، رویکرد اقتصادی کشورها مبتنی بر یکی از دو حالت کاپیتالیستی (سرمایه‏‌داری) و یا امپریالیستی بود که ملل دنیا با مورد نخست به دلیل مبتنی بودن بر اصول و روابط اقتصادی مشکلی نداشتند.

عزیزی ادامه داد: اما مورد امپریالیستی که به معنای اقتصاد توام با زور و فشار است، با تاراج ملت‏ها به خصوص کشورهای ثروتمند نفت‏‌خیز، دارای مغزهای متفکر و یا مواهب و منابع طبیعی، جهان‏گشایی را دنبال می‏کرد.

به گفته وی، متاسفانه رویکرد اقتصاد امپریالیستی به شیوه‏های مختلفی نظیر لشکرکشی، جلوه فریبنده کالاهای صنعتی و ... در ادوار مختلف در کشورمان تسری یافت.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افزود: این مهم به گونه‌‏ای جامعه را وابسته و اذهان را پاک کرد که امروز به یکی از ریشه‏‌های اساسی مشکلات اقتصادی تبدیل شده است.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول