اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

برگزاری نشست سیاسی روحانیون تشیع و تسنن در زاهدان

خبرگزاری فارس: نشست سیاسی روحانیون تشیع و تسنن با عنوان «بیداری اسلامی» با حضور بسیاری از علمای شیعه و سنی در زاهدان برگزار شد.

برگزاری نشست سیاسی روحانیون تشیع و تسنن در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه پیش از ظهر امروز در نشست سیاسی روحانیون تشیع و تسنن با عنوان «بیداری اسلامی» در دفتر نمایندگی امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این نشست به نام «بیداری اسلامی» به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده است.

آیت‌الله سید مجتبی حسینی افزود: مقابله ما در برابر جنگی که در کشورمان صورت گرفت و نیابت آن را صدام  برعهده داشت، معجزه‌ایی از معجزات خداوند بود چرا که در آن زمان انقلاب ما نوپا بود و چند ماهی از پیروزی آن نمی‌گذشت به طوری که حتی از نظر قوا بسیار ضعیف بودیم.

وی ادامه داد: شرایط و محاسبات طوری بود که این احتمال می‌رفت که در عرض یک هفته کشور را تسخیر کنند و اما این جنگ هشت سال به طول انجامید و دشمن تمام اقدامات خود را به کار برد اما نتوانست کوچک‌ترین ضربه‌ایی را به ما بزند.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه بیان کرد: در حال حاضر کشور ما قدرتمند و به صورت نظام‌مند درآمده است و تا زمانی که همه در زیر یک پرچم هستیم، هیچ کس نمی‌تواند با ما مقابله کند.

حسینی گفت: اسلام منحصر به یک محدوده جغرافیایی نیست بلکه باید به تمام دنیا عرضه شود و همه مردم از آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در باب بیداری اسلامی، اندیشه اسلامی در خیلی از کشورها گسترش یافته است و در باب بیداری اسلامی دشمن سعی می‌کند این اسلام را به جهت‌های مختلف سوق دهد و مردم را منحرف کند.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه اضافه کرد: یکی از موارد مهم در سوریه برای تفرقه افکنی و اختلاف، ایحاد شبکه‌های تلویزیونی برای جنگ علیه شیعه و سنی بوده که از این طریق می‌خواستند این دو گروه را در مقابل هم قرار دهند تا مردمی که شبکه‌های تلویزیونی را تماشا می‌کنند تحت تأثیر این مناظره‌ها قرار بگیرند و با یکدیگر به مقابله برخیزند.

حسینی به فرق‌های بین سوریه و بحرین اشاره کرد و گفت: بحرین دارای حرکت مردمی و اکثریتی است و در بحرین خواسته مردم، آزادی است و همگان خواستار تشکیل مجلس و دولت و ... هستند ولی در سوریه بحث اسقاط نطام است.

وی به فرق دیگر بین سوریه و بحرین اشاره کرد و افزود: در بحرین مدافع آنها خود مردم بوده‌اند ولی در سوریه مدافع آنها استکبار و ایادی وابسته به آن است.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه بیان داشت: ایران همیشه مدافع مستضعفین بوده است و هیچ فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان هم در این نشست با اشاره به اینکه در آستانه ولادت امام رضا(ع) قرار داریم اظهار داشت: دنیای اسلام در عهد امام رضا(ع) یک حاکمیت مقتدر و یک حکومت بزرگ جهانی را داشته است.

حجت‌الاسلام عباس دانشی افزود: اهل بیت(ع) و فرزندانشان دارای مقام والا و بزرگی هستند و یک نعمت بزرگ برای همگان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در دنیای کنونی مستحضر هستید که نظام سلطه حریف همه حکومت‌ها بوده است اما الان در حدود 30 سال است که نتوانسته هیچ حرکت و اقدام موفقی علیه ایران انجام دهد.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اگر آمریکا قادر بود کوچک‌ترین فعالیتی علیه ایران انحام دهد تاکنون این کار را انجام داده بود اما او قادر نیست در برابر ایران فعالیتی انحام دهد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول