اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

سازشکاران با اسرائیل و آمریکا نمی‌توانند حافظان قرآن باشند

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دستورات قرآن مبارزه با دشمنان است گفت: به همین دلیل سران کشورهایی که با اسرائیل و آمریکا سازش می‌کنند نمی‌توانند به قرآن خدمت کرده و حافظ آن باشند.

سازشکاران با اسرائیل و آمریکا نمی‌توانند حافظان قرآن باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در گردهمایی دانش‌آموختگان مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد اظهار کرد: در آیه سی‌ و یکم سوره مبارکه فرقان خداوند به نگرانی پیامبر(ص) در این زمینه که مسلمانان قرآن را مهجور بشمارند اشاره می‌کند و این نگرانی از مهجوریت هم به معنای ظاهری و هم به معنای باطنی است.

وی ابراز کرد: مراد قرآن از مهجوریت واقعی علی(ع) به‌عنوان قرآن ناطق است که مسلمانان رعایت قرآن ناطق را نکردند و این امام همام مهجور واقع شد و قرآن مکتوب هم در این شرایط در هر مقداری در جامعه پخش شود آن ارزش قرآن ناطق را ندارد.

امام جمعه قم اظهار کرد: وقتی که قرآن صامت و قرآن ناطق مهجور واقع شوند جای سوال است؛ چرا که قرآن برای این نازل شده است که برنامه زندگی انسان‌ها به‌شمار رود و بشر را به سعادت رسانده و به او حیات دهد.

سعیدی گفت: کشورها و سرانی که با اسرائیل و آمریکا سازش می‌کنند نمی‌توانند حافظ قرآن باشند و کسی که اهل زکات و امر به معروف و نهی از منکر باشد اما اهل قرآن نباشد این اعمال او تأثیری ندارد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: به برکت انقلاب و هدایت‌های امام و رشادت‌های شهیدان قرآن در کشور جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه عزیز شده است و از مهجوریت رها شده و شاهد تلاوت‌های عظیم قرآن و اهتمام به آن در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: نماز و ارزش‌های اسلامی به برکت قرآن در جامعه عزیز و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شده است ولی در دیگر کشورهای اسلامی به هیچ وجه چنین رویکردی را شاهد نیستیم.

امام جمعه قم ادامه داد: در توسعه فعالیت‌های قرآنی باید در گام اول برنامه‌های تلاوت قرآن را در کشور بیشتر کنیم و به برکت انقلاب اسلامی و اراده مدیران فرهنگی و قرآنی در کل کشور قرآن عزیز شده است و شاهد قرائت‌های مفصلی از قرآن در کشور هستیم.

سعیدی خاطر نشان کرد: قرائت زیبای قرآن انگیزه فهم آن را در میان مردم بالاتر می‌برد و در این زمینه گروه‌های تواشیح نقش مهمی دارند و می‌توانند مردم را بیشتر با قرآن مانوس کنند.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول