اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی :

آموزه‌های ائمه معصومین(ع) حبل‌المتین و عروةالوثقی در فهم معانی قرآن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آموزه‌های ائمه معصومین(ع) حبل‌المتین و عروةالوثقی در فهم معانی قرآن است.

آموزه‌های ائمه معصومین(ع) حبل‌المتین و عروةالوثقی در فهم معانی قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده در آئین اختتامیه جشنواره سراسری عکس رضوی اظهار داشت: قرآن فصل مشترک و پیامبر(ص) و نقطه عطف میان مسلمانان است و هر توهینی به ساحت اسلام و قرآن پذیرفته نیست.

داننده تاکید کرد: ائمه معصومین(ع) معلمان قرآن و تفسیر زنده و ناطق این کتاب عظیم‌اند.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب از هر راهی برای تضعیف این نظام ارزشمند وارد عمل شده و تلاش کرده‌اند و امروز نیز این دشمنی‌ها از ترور به توهین کشیده شده و چهره حقیقی دشمنان اسلام را بیش از پیش آشکار کرده است اما حضور به موقع و کوبنده مسلمانان این حرکت شنیع را محکوم کرد.

وی افزود: هنر بهترین ابزار برای تبیین عشق و ارادت به امام رضا(ع) بوده و در این میان هنرمندان غبار حرمش را کحل بصر کرده و با آهنگ زنگین یا ثامن‌الحجج زنگار از آینه‌ دل می‌زدایند.

داننده تاکید کرد: اشارت‌های پیدا و پنهان هنرمندان که گاه بر لوحه‌ای نقش می‌بندد و گاه چون کبوتری در حریم حرم حضرت دوست و گنبد دلربا و زرکش قلب تپنده ایران به طواف درمی‌آید همه و همه فر و شکوه آن امام همام و روح قرآن را به تصویر می‌کشند.

وی جشنواره امام رضا(ع) را فرصت مغتنمی برای حضور هنرمندان متعهد و دین‌محور عنوان کرد و گفت: جشنواره رضوی مجمع دل عشاق و کهکشانی برای معراج دلدادگان است و امسال در دهمین دوره خود زمینه ظهور و بروز استعدادهایی را فراهم آورده و عامل اشاعه بیش از پیش اندیشه اسلامی شده است.

براساس این گزارش جشنواره سراسری عکس رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، شورای فرهنگ عمومی استان، انجمن هنر عکاسی و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول