اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ولادت پیشوای هشتم شیعیان

«عالم آل محمد» از رادیو معارف پخش می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه عالم آل محمد از این رسانه به مناسبت ولادت امام رضا(ع) خبر داد.

«عالم آل محمد» از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ویژه‌برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت ولادت امام رضا(ع) گفت: برنامه‌ای با عنوان عالم آل محمد تولید شده که در شب میلاد پیشوای هشتم شیعیان شخصیت علمی حضرت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: مباحث اعتقادی، تفسیری، فقهی و احکامی امام رضا(ع) در این برنامه تبیین شده و تألیفاتی مانند فقه الرضا که منسوب به امام رضا(ع) از سوی شاگردان ایشان نوشته شده در این برنامه بررسی و تبیین می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف بحث نهضت ترجمه را از دیگر موضوعات قابل طرح در برنامه عالم آل محمد ذکر کرد و گفت: نهضت ترجمه زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ اسلامی بود و امام رضا(ع) از این زمینه استفاده کردند و فرهنگ اهل بیت(ع) را گسترش دادند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت میلاد امام هشتم خاطر نشان کرد: برنامه آفتاب مهربانی در روز ولادت امام رضا(ع) از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 12 پخش می‌شود.

صفایی ادامه داد: امام رضا(ع) و احیای سیره اخلاقی پیامبر اعظم(ص) از جمله محورهای برنامه آفتاب مهربانی بوده که فعالیت‌های امام رضا(ع) برای رسیدن به سنت رسول خدا(ص) در این برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: نقش امام رضا(ع) در ترویج مکتب اهل بیت(ع) و مذهب تشیع از دیگر محورهای این برنامه است.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت گفت: برنامه‌های خانه مهر، شبستان، تا آسمان و در آستان بندگی از جمله برنامه‌های رادیو معارف بوده که در ایام دهه کرامت به موضوع حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: «شفیعه» یکی از برنامه‌های رادیو معارف بوده که به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) از رادیو معارف پخش می‌شود و شخصیت این بانوی بزرگوار را از نگاه روایات و معصومان بررسی می‌کند.

صفایی عنوان داشت: بانوی کرامت و کوثر کرامت از دیگر برنامه‌های این رسانه بوده که به ابعاد دیگر شخصیت و ویژگی‌های این بانوی بزرگوار می‌پردازد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول