اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز ضربت خوردن امیرمؤمنان(ع)

باغ محراب از رادیو معارف پخش می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش ویژه‌برنامه باغ محراب به مناسبت ضربت خوردن امیرمؤمنان(ع) از این رسانه خبر داد.

باغ محراب از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ویژه‌برنامه‌های رادیو معارف در زمینه شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: برنامه باغ محراب یکی از ویژه‌برنامه‌های رادیو معارف بوده که در روزهای 19، 20 و 21 ماه رمضان از ساعت 8 و 40 دقیقه از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در ویژه برنامه باغ محراب شخصیت امیر مؤمنان(ع) در قالب تحلیل تاریخی بررسی شده و بحث امامت و ولایت مطرح می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان داشت: در این برنامه علت واگذار نشدن حکومت به عنوان امانت به امیرمؤمنان(ع) و پیامدهای آن در جامعه اسلامی تحلیل و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در ویژه‌برنامه محراب گفت: در این ویژه‌برنامه انحرافات سیاسی اجتماعی جامعه اسلامی پس از دوران سه خلیفه بررسی شده و علت رجوع مردم به امام علی(ع) با وجود رشد سرمایه‌های مالی و اداری بیان می‌شود.

صفایی خاطر نشان کرد: علت مخالفت برخی از خواص با پیشوای نخست شیعیان از دیگر مطالب بوده که در این ویژه‌برنامه بررسی می‌‌شود.

وی عنوان داشت: تحلیل ماجرای حکمیت و پشت پا زدن به حضرت امیر در دوران حکومتش بخشی دیگر از ویژه‌ برنامه باغ محراب بوده که نتایج و پیامدهای این واقعه را بررسی می‌کند.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف ادامه داد: بحث فتنه‌هایی که منجر به شهادت امیر مؤمنان(ع) شد و کسانی مانند خوارج که در شهادت امیرمؤمنان(ع) دخیل بودند در بخش نهایی این برنامه بررسی می‌شود.

وی با اشاره به پخش ویژه برنامه در شب‌های احیا گفت: این ویژه برنامه با عنوان فیض حضور از ساعت 24 تا 3 بامداد به صورت زنده پخش می‌شود و شخصیت امیرمؤمنان(ع) در ویژه‌برنامه‌های شب نوزدهم و شب بیست و یکم مورد توجه قرار می‌گیرد.

صفایی به تولید برنامه پرسمان به همت رادیو معارف اشاره کرد و افزود: این برنامه به طور کامل به پرسش‌های مربوط به تاریخ و زندگی امیرمؤمنان(ع) پاسخ می‌دهد.

وی یادآور شد: ویژه‌برنامه‌های سحر و افطار و برنامه صبحگاهی ارمغان به تبیین آداب دینی می‌پردازد و در مناسبت‌های خاص به مقوله تاریخی خاص آن مناسبت خواهد نگریست.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول