اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خبر داد

دستگیری 6 شکارچی متخلف در مشگین‌شهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از دستگیری شش شکارچی متخلف در منطقه طبیعی و گردشگری سبلان در مشگین‌شهر خبر داد.

دستگیری 6 شکارچی متخلف در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در نشست با پرسنل زحمتکش یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: ما این شکارچیان متخلف را در دامنه سبلان و اثر طبیعی و ملی کوه مقدس سبلان دستگیر کردیم تا با همراهی یگان حفاظت محیط زیست بتوانیم جلوی برخی شکار مناطق ممنوع شده را بگیریم.

وی تصریح کرد: با دستگیری این شکارچیان شش قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز نیز از آنها به دست آمد که به همراه افراد دستگیر شده تحویل مقامات انتظامی و قضایی شدند.

حمیدی به ممنوعیت شکار در استان اشاره کرد و افزود: ما هم اکنون در فصل ممنوعیت شکار قرار داریم و با شکارچیان متخلف بدون اغماض و کوتاهی برخورد می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: شکارچیان متخلف باید به سزای عمل خود برسند و مورد مجازات قرار گیرند چرا که هرگونه شکار در جهت کاهش جمعیت جانوران و پرندگان به صرفه و صلاح این استان نیست.

وی خاطر نشان کرد: شکارچیان دستگیر شده مشغول شکار کبک دری بودند که هنگام دستگیری چندین مورد لاشه این پرندگان از شکارچیان متخلف به دست آمده است.

به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل کبک دری را از گونه‌های نادر پرندگان در استان برشمرد و بیان کرد: ضرورت دارد با اطلاع‌رسانی صحیح عموم مردم را متوجه این حقیقت کنیم که هرگونه قصور و کوتاهی در این زمینه عواید پشیمان‌کننده‌ای را به دنبال دارد.

حمیدی با یادآوری اینکه جمعیت جانوری و پرندگان ما به شدت در حال کاهش و تقلیل است، ادامه داد:‌ ما امروز بیش از هر زمان دیگر به مراقبت و محافظت از منابع ارزشمند زیست‌محیطی اعم از گونه‌های جانوری و گیاهی نیاز داریم تا شاهد برخی ریخت و پاش‌ها و رفتار نامناسب با این عناصر ذی‌قیمت نباشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه ما در قبال جامعه و حفاظت از منابع ارزشمند موجود در آن باید احساس وظیفه کنیم، یادآور شد: آنچه که در این بین یک اصل و ضرورت خدشه‌ناپذیر است اینکه مردم با احساس مسئولیت سعی کنند کوچک‌ترین مشکلات و تنگناها در زندگی روزمره وحوش و حیوانات به وجود نیامده و آنها گرفتار انقراض نسل نشوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول