اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی جدید صورت گرفت

تحصیل 46درصد دانش‌آموزان اصفهانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه 46 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در سراسر استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

تحصیل 46درصد دانش‌آموزان اصفهانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

علی مهدوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از نیاز‌های جامعه امروز باید در میان دانش‌آموزان نهادینه شود، اظهار کرد: در حال حاضر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در مقایسه با رشته‌های نظری از بازار کار بیشتری برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت نهادینه شدن آموزش‌های مهارتی در میان دانش‌آموزان، بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه آموزش و پرورش موظف شده است که 50 درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه تا پایان اجرای این قانون در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: همچنین بر اساس این قانون 50 درصد دیگر از دانش‌آموزان دوره متوسطه باید در رشته‌های نظری همچون علوم انسانی، تجربی و ریاضی به تحصیل خود ادامه بدهند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان برای تحقق کامل این هدف تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه فرصت دارد، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه 46 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در سراسر استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

مهدوی با بیان اینکه همچنین در سال تحصیلی جدید 54 درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه موجود در سطح استان در رشته‌های نظری به تحصیل خود ادامه می‌دهند، تاکید کرد: البته آموزش و پرورش استان با یک برنامه‌ریزی هدفمند نوعی توسعه متوازن را در رشته‌های نظری ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس این برنامه هدفمند تا پایان برنامه پنجم توسعه، 35 درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه باید در رشته تجربی مشغول به تحصیل شوند، افزود: اما امسال به دلیل پایین بودن بازار کار رشته تجربی و درصد بالای شرکت‌کنندگان در این رشته، تحصیل دانش‌آموزان دوره متوسطه در رشته تجربی در سراسر استان محدود شده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول