اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد:

سرگردانی هنرجویان از تعلل در فنی و حرفه‌ای ساری

خبرگزاری فارس: پس از گذشت سه ماه از برگزاری یک آزمون با اشتباهات تایپی و انشایی متعدد، هنوز خبری از صدور گواهینامه‌ها نیست.

سرگردانی هنرجویان از تعلل در فنی و حرفه‌ای ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با هدف والای تربیت نیروهای فنی و ماهر حدود چهار دهه پیش تاسیس شد و در این سال‌ها خصوصا در سال‌های پس از انقلاب و جنگ تحمیلی و همزمان با نیاز کشور به توسعه توانست با تربیت افراد جویای کار و بی‌تخصص، از آنان کارگرانی متخصص و در برخی موارد کارفرمایان و یا تعمیرکاران مجرب بسازد.

در این سال‌ها سازمان فنی و حرفه‌ای توانست همگام با نیاز کشور به توسعه و حرکت اقتصادی حرکت کند و نیاز عمیق تخصصی و فنی سال‌های دور کشور را به دست فراموشی بسپرد.

اما تعلل در صدور گواهینامه و مسائل مربوط به برگزاری آزمون‌ها در ماه‌های اخیر به یکی از مشکلات هنرجویان در مرکز استان تبدیل شده است تا جایی که پس از گذشت سه ماه از برگزاری آزمون هنوز خبری از صدور گواهینامه برای مراجعین نیست.

یکی از این هنر جویان در ارتباط با مشکل خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: خرداد ماه سال جاری آزمون کتبی و عملی خود را پس دادم در حالی که چند ماه از آزمون ما می‌گذرد ظاهرا هنوز مدارک برای صدور گواهینامه‌های مهارت صادر نشده است.

زهرا رضایی ادامه داد: هر بار که برای پرسیدن وضعیت گواهینامه خود مراجعه می‌کنم می‌گویند که هنوز مدارک ارسال نشده است و فعلا خبری نیست.

این جوان ساروی تاکید کرد: این تنها مشکلم نیست، هیچ اطلاعی از دلیل این تعلل نداریم و مسئولان جواب مناسبی به ما نمی‌دهند که چه زمانی این مدارک آماده می‌شود.

یکی دیگر از این هنرجویان با اشاره به تاخیر این اداره در صدور مدارک مهارتی خود تصریح کرد: قبلا نیز در رشته‌های دیگر شرکت کردم اما این نخستین بار است که می‌گویند معلوم نیست چه زمانی گواهینامه شما آماده می‌شود.

رضا امیری با اشاره به وجود اشتباهات فاحش در برگه‌های امتحانی تصریح کرد: در رشته برق ساختمان آزمون دادم و در کمال ناباوری در برگه‌های آزمون چندین مورد غلط تایپی، انشایی و تخصصی وجود داشت که موجب حیرت شرکت‌کنندگان و ارائه توضیحات پی در پی توسط مراقبین شده بود.

وی تصریح کرد: با درخواست پیگیری مسئولان این اداره درخصوص مشکلات به وجود آمده به ویژه صادر نشدن گواهینامه‌ها باید چاره اندیشی شود زیرا در آن زمان فکر می‌کردیم که اشتباهات تنها به تایپ سوالات برگه‌های امتحانی محدود است اما حالا می‌بینیم که انگار صدور گواهینامه نیز بدون ایراد و نقص انجام نمی‌شود.

این شهروند مازندرانی افزود: این دو مسئله را وقتی در کنار تغییر زمان برگزاری آزمون می‌گذاریم که همان زمان اتفاق افتاد، متاسفانه نشان از یک وضعیت آشفته دارد که به تدبیر بیشتر مسئولان نیاز دارد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول