اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

عظمت رزمندگان دفاع مقدس بیان نشده است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: با تمام یادمان‌هایی که برگزار و فیلم‌هایی که ساخته می‌شود، هنوز نتوانستیم گوشه‌ای از عظمت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را بیان کنیم.

عظمت رزمندگان دفاع مقدس بیان نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اسماعیل نجار ظهر امروز در همایش سنگرسازان بی‌سنگر و یادواره شهدای جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: هر مجلسی که در آن نام و یاد شهدا باشد، معنویتی مضاعف دارد.

وی افزود: در طول تاریخ بشریت حوادث بسیاری رخ داده است که در بسیاری از این رخداد‌ها میلیون‌ها نفر جان خود را از دست دادند و امروز نامی از آن‌ها نیست، اما حادثه کربلا پس از هزاران سال روز به روز در جامعه طنین‌اندازتر است.

نجار تصریح کرد: اگر مروری داشته باشیم و حادثه کربلا را به هشت سال دفاع مقدس اتصال دهیم، شباهت زیادی بین این دو رخداد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دلایل ماندگاری حادثه کربلا رهبری نهضت توسط امام حسین (ع)، اندیشه و اعتقاد احیای دین به روش رسول اکرم (ص) و اخلاص یاران امام حسین (ع) است.

استاندار کرمان گفت: در دوران دفاع مقدس استکبار و کفر تمام امکانات را در اختیار دشمن قرار داده بود تا حکومت الهی امام زمان (عج) را که پایه‌هایش بر اساس قرآن و اسلام است، به هر طریق از بین ببرد.

نجار اذعان داشت: در دوران دفاع مقدس اخلاص در همه قشرهای مختلف جامعه متبلور بود.

وی افزود: سنگرسازان بی‌سنگر در خط مقدم جبهه در مقابل دشمن مسلح قرار می‌گرفتند و سنگر می‌ساختند، تا رزمندگان برای دفاع از این خاکریزها استفاده کنند، ایمانی که تمام وجود این جهادگران را فرا گرفته بود دلیل این رشادت‌ها بود.

نجار با بیان اینکه هر روز که می‌گذرد، تبلور دوران دفاع مقدس بیشتر می‌شود، تصریح کرد: ارتباط رزمندگان با خدا و مناجاتی که داشتند، موجب ماندگاری آن‌ها شده است.

وی اظهار داشت: با تمام یادمان‌هایی که برگزار می‌شود و فیلم‌هایی که ساخته می‌شود، ما هنوز نتوانستیم گوشه‌ای از عظمت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را بیان کنیم.

نجار گفت: عظمت را باید در خانواده شهدا جستجو کنیم که آسمان در برابر  استقامت آن‌ها فرو می‌ریزد و این ایمان و اخلاص‌ها بود که نظام را بیمه کرد.

وی اظهار داشت: دفاع تا زمانی که ملت ما این ایمان و اخلاص دارد و پیرو پیامبر اکرم (ص) و قران هستند، همچنان باقی است، اما نوع دفاع و سنگر فرق کرده و به شکل ناتوی فرهنگی برای استحاله کردن ملت ایران از درون و تحریم اقتصادی پدیدار شده است.

استاندار کرمان بیان داشت: حضور همیشه در صحنه مردم ایران اسلامی موجب شد زمین نخورند، بلکه تحریم‌ها را دور زدند.

وی افزود: دشمن در مقابل بیداری اسلامی و ندای حق‌طلبی آزادگان عالم چاره‌ای جز اهانت به پیامبر اکرم(ص) را ندارد و به ساحت مقدس کسی که فخر کائنات است، اهانت می‌کنند و اندیشه یک و نیم میلیارد مسلمان را نادیده می‌گیرد.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول