اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین خبر داد

کشف 92 درصدی سرقت در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از کشف 92 درصدی سرقت در این استان خبر داد.

کشف 92 درصدی سرقت در قزوین

سلمان امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با تشریح عملکرد پلیس آگاهی این استان اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در نیمه نخست سال جاری 92 درصد از مجموع سرقت‌های واقع شده که در این میان 56 درصد از سرقت‌های منزل نیز کشف شده است.

وی افزود: در حال حاضر میزان کشف به وقوع در سرقت خودرو 126 درصد، سرقت لوازم داخل خودرو 110 درصد و 98 درصد سرقت احشام نیز کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر سرقت‌های استان قزوین خرد بوده به طوری که سال گذشته 51 درصد و سال جاری 57 درصد از سرقت‌های واقع شده خرد است که این سرقت‌ها بیشتر شامل جیب‌بری، لوازم داخل خودرو بوده و وقوع چنین سرقت‌های بیشتر توسط افراد معتاد و کارتون‌خواب است که برای پول مورد نیازشان دست به سرقت می‌زنند.

امیری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 125 درصد از قتل‌ها و 119 درصد از جرایم جنایی واقع شده در این استان کشف شده است.

این مسئول اضافه کرد: با تلاش مأموران از ابتدای سال جاری تاکنون میزان قتل‌ها 43 درصد، سرقت موتورسیکلت 14 درصد، سرقت احشام 19 درصد، سرقت محموله 33 درصد و سرقت به عنف 42 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین عنوان کرد: میزان جرایم جعل 40 درصد و کلاهبرداری 19 درصد کاهش داشته و بیشترین پرونده‌های جعل مربوط به جعل چک مسافرتی، اسناد مالکیت و مدارک غیر دولتی است، همشهریان در مراودات خود دقت لازم را داشته باشند.

امیری افزود: بررسی‌ پرونده‌ها نشان می‌دهد که بیشترین کلاهبرداری‌ها در فروش مال‌ غیر املاک، وسایط نقلیه، امور خیریه، فال‌گیری، فروش اجناس بدلی و تقلبی و اجاره ملک غیر است.

این مسئول اظهار کرد: با تلاش مأموران از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 384 سارق و 325 قاچاقچی کالا دستگیر شده‌اند که دستگیری سارقان 17.8 درصد و قاچاقچیان کالا 21.5 درصد رشد داشته که این امر در کاهش وقوع سرقت‌ها تأثیر فراوانی داشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین ادامه داد: در کشف کالای قاچاق میزان کشف داروی انسانی یک هزار و 85 درصد، البسه 60 درصد، پارچه 27 درصد، موتورسیکلت 15 درصد، لوازم آرایشی 58 درصد، لوازم خانگی و آشپزخانه یک هزار و 715 درصد، لوازم صوتی و تصویری یک هزار و 13 درصد، تلفن همراه 230 درصد، تجهیزات پزشکی مصرفی 100 درصد، میراث فرهنگی 139 درصد، لوازم یدکی خودرو 100 درصد، بدلیجات 100 درصد، تلفن ثابت 100 درصد، مرکبات 100 درصد و اقلام ضد فرهنگی 100 درصد رشد داشته است.

امیری در خاتمه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین دو میلیون و 603 هزار و 800 نخ سیگار، پنج هزار و 900 کیلو کود شیمیایی و 48 دستگاه موتورسیکلت قاچاق نیز کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول