اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

سرقت اسناد محرمانه هیئت فوتبال خراسان‌رضوی/ پیام در لیگ دسته سه استارت می‌زند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی از سرقت اسناد محرمانه هیئت فوتبال خراسان‌رضوی و احتمال سوء‌استفاده‌ها از آنها خبر داد.

سرقت اسناد محرمانه هیئت فوتبال خراسان‌رضوی/ پیام در لیگ دسته سه استارت می‌زند

هیئت فوتبال خراسان رضوی طی ماه‌های اخیر با تغییرات و حواشی مختلفی روبه‌رو بوده است، از تغییر در کادر اجرایی این هیئت تا واریز نشدن عواید بلیط فروشی دیدار دوستانه تیم‌های ابومسلم و استقلال به حساب زلزله‌زدگان و در آخر نیز سرقت اسناد محرمانه هیئت فوتبال خراسان‌رضوی مسائلی بود که در گفت‌وگو با عباس چمنیان رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی مطرح و بحث شد.

فارس: در ابتدا در رابطه با اقداماتی که طی مدت حضورتان در راس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی انجام دادید توضیحاتی را ارائه کنید.

ما در شش ماهه اول سعی کردیم تا ساختار درونی هیئت را درست کنیم و این ساختار در دو بخش که بخش نخست آن نیروی انسانی داخل هیئت و روابط بین افراد و شرح وظایف آنان و در بخش دوم تعریف فرآیندهای تغییرات آن تعریف می‌شود اجرایی کنیم همچنین در 6 ماهه دوم بسترسازی برای اجرای برنامه‌هایمان را داریم تا در شروع سال دوم کاری بتوانیم برنامه‌های اصلی را اجرایی کنیم.

فارس: تا به امروز چقدر توانسته‌اید از این برنامه‌ها را عملی کنید؟

ما حدود 3 ماه است که در این هیئت فعالیت خودمان را آغاز کردیم اما، در همین مدت کوتاه برنامه‌های متفاوتی اجرا کردیم مثل تجلیل از اعضای قبلی هیئت، برگزاری نخستین دوره مسابقات پیشکسوتان و تجلیل از آنها، همایش سراسری مربیان استان و یکسری نشست‌ها با مسئولان مختلف فدراسیون، برگزاری جلسات داخل استانی با چند تن از نمایندگان مجلس و شهردار مشهد و برگزاری فستیوال نونهالان از جمله این برنامه‌ها بود.

فارس: این برنامه‌ها دستاوردی هم برای فوتبال استان داشته است؟

برگزاری این برنامه‌ها که قاعدتاً بی‌هدف نبوده است ،مثلاً خوب است بدانید که فوتبال این استان با این همه قدمت به همراه استان سیستان و بلوچستان که قدمتی در فوتبال ندارد تنها استان‌هایی هستند که آسیاویژن در آنها هنوز اجرایی نشده است اما ما با دعوت از علیزاده به عنوان رئیس آکادمی ملی فوتبال کشور بحث مدارس فوتبال و آسیاویژن را پیگیری کردیم و برای برگرداندن طرح آسیاویژن نظر مساعد آنها را جلب کردیم.

فارس: پس برنامه‌هایتان راضی کننده بوده است؟ 

خیر، با صراحت می‌گویم که همین برنامه‌هایی را که اجرا کردیم با ایده‌آل آن خیلی فاصله داشته است و به مقدار خیلی کمی از اجرای آن رضایت داریم ولی در برخی موارد خوب عمل کردیم.

فارس: در رابطه با وضعیت تیم پیام بگویید گویا این تیم برای حضور در رقابت‌های لیگ دسته سه اعلام آمادگی کرده است؟

بله نام تیم فوتبال پیام خراسان در رقابت‌های لیگ دسته سوم کشور ثبت شده است اما کسی که این ثبت‌نام را انجام داد خود من بودم نه مالک آن.

فارس: یعنی آقای صفایی به عنوان مالک ثبت نام نکرده است ؟

خیر، ما حدود یک ماه پیش با صفایی جلسه‌ای را برگزار کردیم و ایشان در آن جلسه اعلام کرد که به هیچ عنوان نه قصد تیمداری دارد و نه توان آن را دارد تا یک ریال هزینه کند و به خاطر این موضوع و اینکه سهمیه این تیم در لیگ دسته سه از بین نرود خودم به تهران رفتم و در لیگ دسته سه ثبت نام کردم تا بالاخره تکلیف این تیم مشخص شود.

فارس: پس پیام در نهایت شکل می‌گیرد؟

ببینید پیام بخشی از هویت فوتبال خراسان‌رضوی است و اجازه نخواهیم داد این تیم از پا بیفتد و از بین برود و در آینده با یکسری برنامه‌ریزی‌ها البته اگر دوستان صبر داشته باشند، می‌توانیم امیدوار باشیم که پیام به روزهای خوبش برگردد.

فارس: شنیده می شود امتیاز پیام قرار است خریداری شود؟

خیر صحبت خرید امتیاز پیام نبود، بلکه قرار بود امتیاز یک تیم دیگر در دسته دو برای استان خریداری شود که آن مجموعه چون شرایط خرید را نداشت و منابع مالی آن مشخص نبود اجازه ندادیم تا این مسئله صورت بگیرد، چرا که معتقد هستیم اگر تیم جدیدی می‌خواهد به نمایندگان استان اضافه شود باید در شأن فوتبال استان باشد و از آبروی فوتبال استان بتواند دفاع کند.

فارس: این تیم همان تیم شهید شوشتری بود؟

خیر تیمی دیگری بود، اما تیم شهید شوشتری هم یکی دیگر از همین باشگاه‌هایی بود که قصد خرید امتیاز را داشت اما موضوع آنها در همان ابتدا منتفی شد.

 فارس: به هر حال وضعیت پیام چه می‌شود، ممکن است اداره‌کل ورزش و جوانان یا هیئت فوتبال مدیریت آن را بر عهده بگیرند؟

بحث تیمداری اداره‌کل و یا هیئت فوتبال در کل منتفی است چرا که هیئت متولی همه فوتبال است نه یک تیم خاص اما به آنها  کمک می‌کنیم، در حال حاضر نیز پیام 3 مشکل اصلی دارد، اول مالکیت قانونی آن است، دوم مدعیان مالکیت پیام و سوم مطالبات و بدهی‌های این تیم و این کار را کمی مشکل می‌کند.

فارس: خوب این طور که شما می‌گویید باید خیلی زمان بگذرد تا این تیم احیا شود؟

خیر ما تا زمان شروع مسابقات بیشتر فرصت نداریم و رایزنی‌های خود را انجام دادیم شما نخستین نفری هستید که این موضوع را می‌گویم اما، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و شرایط اجازه دهد یک اسپانسر از داخل استان را برای این تیم در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم بتواند در رگ‌های پیام خون تازه‌ای را روانه کند و اگر این اتفاق نیفتد قطعاً امتیاز یک تیم دسته سومی را برای پیام خریداری می‌کنیم.

فارس: در رابطه با تیم فوتبال ابومسلم و بازی دوستانه این تیم مقابل استقلال هم بفرمایید که چه طور شد شما بلیط فروشی را برعهده گرفتید؟

این موضوعی نبوده است که از قبل هماهنگ نشده باشد، پیش از برگزاری بازی ما با مسئولان ابومسلم جلسه برگزار کردیم و قرار بر این شد تا ما کار برگزاری را در اختیار بگیریم.

فارس: اما ابومسلمی‌ها عنوان می‌کنند که هیئت فوتبال به زور تبلیغات دور زمین را هم در اختیار خودش گرفت؟

خیر به هیچ‌وجه به زور نبوده است ما بازی را توافق کردیم تا برگزار نماییم و در قبال آن تبلیغات دور زمین را هم گرفتیم تا هزینه‌های جانبی آن را بتوانیم پرداخت نماییم و ابومسلمی‌ها هم به ما نگفتند که تبلیغات را می‌خواهند و اگر عنوان می‌کردند حاضر بودیم به آنها تبلیغات را واگذار نماییم.

فارس: پس با این حساب درآمد نسبتاً خوبی از تبلیغات برای هیئت به وجود آمد؟

خیر، تقریباً در آمد تبلیغات و هزینه خدمات جانبی برابر با هم بود در حال حاضر مسئول مالی هیئت نیست که من رقم آن را بگویم اما، درآمد تبلیغات صرف هزینه‌های خدمات، پخش تلویزیونی و موارد دیگر شد.

فارس: اما از بلیط فروشی چقدر درآمد داشتید؟

حدود 10 میلیون تومان بلیط فروخته شد که مبلغی از آن یعنی حدود 2 تا 3 میلیون تومان بابت حضور نیروی انتظامی صرف شد و بقیه آن را منتظر هستیم تا در روزهای آینده به حساب زلزله زدگان واریز کنیم.

فارس: در رابطه با برگزاری بازی‌های تیم‌های ابومسلم و سیاه جامگان آیا این بازی‌ها در ثامن برگزار می‌شود و هیئت بابت اجاره آن پولی دریافت می‌کند؟

بله تمام بازی‌های این تیم ها تا زمان آماده سازی ورزشگاه تختی در ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع)  برگزار می‌شود اما، بابت اجاره زمین‌ها، هیئت پولی از آنها نمی‌گیرد بلکه به خاطر هزینه‌های جانبی و خدمات آن پول می‌گیریم.

فارس: اما این تیم‌ها معمولا بلیط فروشی برای بازی‌هایشان انجام نمی‌دهند تا بتوانند درآمد زایی داشته باشند.

ببینید این مربوط به خود باشگاه‌ها است ما نمی‌توانیم آنها را اجبار کنیم تا بلیط فروشی کنند اما باید در قبال خدماتی که در ورزشگاه برایشان انجام می‌شود مبلغی را پرداخت کنند، حالا می‌توانند بلیط فروشی داشته باشند یا از بودجه خودشان بدهند و این یک روال است.

فارس: شما با آمدنتان به هیئت فوتبال خراسان‌رضوی تغییرات بسیار زیادی در بدنه اجرایی هیئت ایجاد کردید، اما خیلی‌ها معتقد هستند که این تغییرات کارساز نبوده است.

به هر حال هر کسی برای خودش یک نظری دارد، اینکه کارساز نبوده‌اند از دیدگاه آنها بوده است و این در حالی است که خیلی افراد هم به من گفته‌اند که این تغییرات کارساز بوده است، باید قبول کنیم که با آمدن من به عنوان رئیس هیئت خیلی از افراد هم ناراحت شدند، اما در هر صورت این هیئت نیاز به تغییرات داشت تا عرصه برای خیلی‌ها تنگ شود و حیطه وظایف و کارهای خود را بدانند و اگر کسی ناراضی است به دلیل این موضوع است که حوزه اختیاراتش محدود شده است، این تغییرات پایان کار نبوده است و در ادامه نیز تغییرات دیگری هم خواهیم داشت ولی بد نیست این را بدانید که ما با تمام قوا کار می‌کنیم و کار ما هم دارای نظم و برنامه است.

فارس: در حال حاضر کمیته انضباطی هیئت خیلی فعال نیست.

خیر این کمیته در حال فعالیت است و کار خودش را انجام می‌دهد، ما از دوره قبلی هیئت حدود 50 تا 60 پرونده در اختیار کمیته انضباطی داشتیم که به بخشی از آنها رسیدگی شد و دستور هم داده شد و مابقی هم در حال بررسی است،از زمان حضور ما نیز کمتر از 10 پرونده به این کمیته ارجاع شد که به آنها نیز رسیدگی شده است.

فارس: لیگ‌های مختلف استان نیز در حال برگزاری است اما همچنان خیلی از افراد نسبت به عدم برنامه‌ریزی دقیق هیئت برای این مسابقات گلایه‌مند هستند.

فارس: آنها حق دارند و ما هم بر این مسائل واقف هستیم، ما اگر بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی برای لیگ‌ها داشته باشیم می‌توانیم فوتبال پویا و پررونقی در سطح استان داشته باشیم و حتی بازیکنان  مستعد زیادی را می‌توانیم به فوتبال کشور معرفی کنیم، من این حق را به آنها می‌دهم که گلایه داشته باشند اما در ماه‌ های بعد قطعاً برنامه بهتری برای آنها خواهیم داشت.

فارس: هیئت فوتبال هم که بالاخره به ساختمان جدید خود نقل مکان کرد.

بله چند روزی هست که به این ساختمان آمده‌ایم، ما در فوتبال استان حدود 80 هزار مخاطب مستقیم و در ارتباط با هیئت داریم که ساختمان قبلی گنجایش کارهای گسترده را نداشت،در روزهای آینده و همزمان با میلاد حضرت رضا(ع) نیز از سایت اینترنتی جدید هیئت فوتبال نیز رونمایی می‌کنیم تا از این به بعد اخبار و اطلاعات مربوط به فوتبال استان در قالب بهتری در اختیار مخاطبان قرار بگیرد، علاوه بر این سیستم اتوماسیون اداری هیئت نیز تا چند هفته دیگر راه‌اندازی می‌شود تا علاوه بر سهل کردن کار مراجعان تمام نامه‌ها نیز به صورت آنلاین پیگیری شود.

فارس: با آمدن به ساختمان جدید دسترسی به شما هم کمی سخت‌تر شده است.

اتفاقاً خیلی هم راحت‌تر شده است، در گذشته برگزاری جلسات در هیئت با افراد مختلف نظم چندانی نداشت و چون دبیرخانه در پشت اتاق من بود و راه ورودی آن از داخل اتاق می‌گذشت ممکن بود افراد مختلف بدون هیچ محدودیتی عبور و مرور کنند، اما در ساختمان جدید ما یک مسئول دفتر گذاشته‌ایم که تمام جلسات را تعیین می‌کند و نظم به آن داده است و این موضوع فکر نمی‌کنم دسترسی به من را سخت‌تر کرده باشد.

فارس: گویا در زمان نقل مکان به ساختمان جدید هیئت اتفاقات خوبی رخ نداده است؟

متاسفانه در این نقل و انتقالات یکسری از اسناد محرمانه هیئت و مقداری چک و پول به سرقت رفت که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده افراد متخلف مشخص شدند و همراه با این سرقت یکسری مدارک دیگر هم پیدا شده که مراجع قضایی پیگیر آن هستند و هیئت فوتبال هم به دنبال احقاق حق خود است و کوتاه هم نخواهیم آمد چرا که این یک سرقت تنها نبوده است و احتمالا یکسری سوء استفاده‌هایی نیز پیش از آن انجام شده است و حالا به اینجا رسیده است اما، ما منتظر اتمام بررسی‌ها هستیم، هنوز هم معتقدم باید دست افراد ناپاک از فوتبال استان کوتاه شود و ما نیز این کار را انجام می‌دهیم.

--------------------------------

مصاحبه:جواد طاری‌بخش

---------------------------------

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول