اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر 77 ثامن‌الائمه(ع) خراسان‌رضوی:

دفاع مقدس ساختار و اقتدار ایرانی را به جهانیان ثابت کرد

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر 77 ثامن ائمه(ع) گفت: دفاع مقدس ساختار و اقتدار ایرانی را به جهانیان ثابت کرد و این رشادت‌ها، شهادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها به برکت وجود امام و انقلاب اسلامی بوده است.

دفاع مقدس ساختار و اقتدار ایرانی را به جهانیان ثابت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرعلی جهانشاهی در همایش تجلیل از حماسه‌آفرینان شکست حصر آبادان که پیش از ظهر امروز در تالار اجتماعات لشکر 77 و با حضور جمعی از دلاوران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: شهدایی که جان خود را در راه حفظ ارزش‌های اسلامی و دفاع از دین و اسلام در برابر دشمن داده‌اند و فدای اسلام کرده‌اند یادشان همیشه برای ما زنده و وجودشان جاودانه است.

وی افزود: با نگاه به چهره این عزیزان و حضور در این مراسم خاطرات هشت سال از خودگذشتی و هشت سال آزادگی برای ما تازه می‌شود، کسانی که در برابر دشمن مردانه جنگیدند تا مبادا ذره‌ای از خاک میهن تسخیر دشمن شود.

فرمانده لشکر 77 ثامن‌الائمه(ع) در ادامه سخنانش با توجه به ساختار ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس از دیدگاه اسلام هفته استقامت، هفته رشادت و از خودگذشتگی جوانمردانی که هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن حمایت شده از غرب تا شرق جهان ایستادگی کردند و ساختار و اقتدار ایرانی را به جهانیان ثابت کردند و این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها به برکت وجود امام و انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: در 14 آبان سال 1359 به فرمان امام(ره) بیانیه‌ای با عنوان اینکه حصر آبادان باید شکسته شود منتشر شد و این عمل سبب شد تا در سطح ارتش به دنبال گُردانی بگردند که از قابلیت‌های بالایی برخوردار باشد و برای لبیک گفتن به فرمان امام وارد عمل شوند و این عملیات در سال 1360 به لشگر 77 ثامن داده شده که در پایان این عملیات ما توانستیم به موفقیت برسیم و حصر آبادان را بشکنیم.

جهانشاهی در ادامه سخنانش تصریح کرد: امروز در آستانه عملیات پیروز ثامن‌الائمه(ع) هستیم عملیاتی که از ویژگی خاصی برخوردار بود، بعد از سقوط خرمشهر دشمن تلاش بسیاری را برای تسخیر جاده آبادان را داشت و هدف اصلی او این بود که مانع ورود نیروهای ما به آبادان شود و این سبب تلاش بیش از اندازه گردان 153 لشکر 77 ثامن‌الائمه(ع) شد که در پایان ما توانستیم با اقتدار و از خودگذشتگی‌ها لشکر ثامن‌الائمه به موفقیت برسیم و دشمن را از خاک ایران دور سازیم.

فرمانده لشکر 77 ثامن‌الائمه(ع) گفت: عملیات شکست حصر و آبادان باعث شد که جسارت و جرأت در دلاور مردان هشت سال دفاع مقدس بیشتر شود و ما بعد از آن شاهد عملیات موفق‌آمیزی مانند عملیات فتح‌المبین، بیت‌المقدس و عملیات‌های کربلا باشیم.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول