اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

هنر ابزار مطلوبی برای ترویج فرهنگ دینی است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بیان مبانی دینی با زبان هنر تأثیر مطلوبی برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه دارد.

هنر ابزار مطلوبی برای ترویج فرهنگ دینی است

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر گرامی اسلام توسط عوامل صهیونیستی و آمریکایی اظهار کرد: به دلیل شرایط خاصی که در آن قرار داریم باید برای ترویج دین از ادبیاتی خاص استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: ادبیاتی که برای ترویج و فرهنگ‌سازی ادبیات دینی در جامعه استفاده می‌شود باید جاذبه‌های خاصی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به نقش کلیدی ایجاد هنر دینی در جامعه اشاره و ابراز داشت: هنر به دلیل زیبایی و ظرافتی که دارد می‌تواند ادبیات دینی را با زبان دیگری در جامعه بیان کند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین تصریح کرد: بیان دین با زبان هنری فیلم و فیلمنامه می‌تواند تأثیر بسزایی در ترویج مبانی دینی در جامعه داشته باشد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری اذعان کرد: جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین می‌تواند به فرهنگ‌سازی هنر دینی در جامعه کمک شایانی کند و این مهم با تلفیق هنر و دین جلوه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های ترویج فرهنگ دینی به زبان هنر بیان کرد: برای پرداختن به مقوله دین در قالب فیلم و فیلم‌نامه به قدری ظرفیت وجود دارد که نیاز نداریم از هنر بی‌هنری دیگران استفاده کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه تبلیغ نماز و نیایش را در قالب هنر بسیار مفید دانست و اذعان کرد: گروه‌های سنی مختلف در جامعه به راحتی جذب مفهوم مبانی فیلم‌ می‌شوند که توجه به این نکته می‌تواند راه جدیدی را پیش روی مبلغان دینی بگذارد.

وی با بیان اینکه برای ترویج دین در فضای مجازی هیچ کاستی وجود ندارد خاطر نشان کرد: گسترش مبانی دینی در قالب فیلم، فیلم‌نامه و برگزاری جشنواره‌های دینی برای مخاطبان نسل امروز بسیار جالب است و می‌شود تا رسیدن به هدف مطلوب از این نکته بهره برد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول