اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با جمع‌آوری 245 هزار انشعاب غیر مجاز

تلفات انرژی شبکه برق اهواز 19 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کاهش 19 درصدی تلفات انرژی شبکه برق اهواز در طول چهار سال اخیر خبر داد.

تلفات انرژی شبکه برق اهواز 19 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق این شهرستان، یدالله حضرتی اظهار داشت: طرح‌های ساماندهی شبکه برق شهرستان‌های اهواز، حمیدیه و ملاثانی که از سال 86 تاکنون در بیش از 56 منطقه حاشیه نشین، روستایی و شهری صورت پذیرفته، منجر به جمع‌آوری بیش از 245 هزار انشعاب غیرمجاز شده است.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها دستاوردهای بزرگ فنی و اجتماعی را به همراه داشته است که از نظر فنی موجب کاهش 19 درصدی تلفات انرژی شبکه برق اهواز در طول سال‌های 86 تا 90 شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز در ادامه گفت: در طول اجرای طرح‌های ساماندهی شبکه برق اهواز بیش از 245 هزار انشعاب غیرمجاز برق جمع‌آوری شده و بیش از 167 هزار انشعاب قانونی برق جایگزین آنها شد که با توجه به نوسازی کامل شبکه برق در مناطق مختلف و بهبود نوسان ولتاژ و کاهش خاموشی‌های برق، تمایل مردم به استفاده از انشعاب قانونی برق در طی سال‌های اخیر افزایش یافت.

حضرتی به صرفه‌جویی انرژی و اقتصادی حاصل از اجرای طرح‌های ساماندهی شبکه برق اهواز اشاره کرد و گفت: کاهش 19 درصدی تلفات انرژی شبکه برق اهواز در طول چهار سال اخیر موجب صرفه‌جویی انرژی به میزان یک میلیارد و 458 میلیون کیلووات ساعت شده است که این میزان صرفه‌جویی انرژی معادل 49 درصد مصرف انرژی سالانه شهرستان تبریز و یا معادل 31 درصد مصرف انرژی سالانه شهرستان اصفهان است.

وی همچنین صرفه‌جویی اقتصادی حاصل از کاهش تلفات انرژی را قابل ملاحظه و با نرخ 634 ریال به ازای هر کیلووات ساعت برابر 924 میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق اهواز بزرگترین دستاورد فرهنگی و اجتماعی پروژه ساماندهی شبکه برق را تغییر فرهنگ و همراهی مردم در جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز برق و استفاده از انشعاب قانونی برق دانست و گفت: استفاده از انشعابات غیرمجاز برق که در طول سال‌های طولانی موجب عدم رعایت الگوی مصرف، آسیب دیدن تجهیزات شبکه، نوسانات ولتاژ و خاموشی شبکه می‌شد اکنون با همکاری مردم در مناطق مختلف شهرستان اهواز، حمیدیه و ملاثانی جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول