اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران استاندار گیلان خبر داد

بحران آبگرفتگی در 7 نقطه شهر رشت

خبرگزاری فارس: معاون عمران استاندار گیلان وضعیت آبگرفتگی هفت نقطه از سطح شهر رشت را بحرانی خواند.

بحران آبگرفتگی در 7 نقطه شهر رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمد اکبرزاده لحظاتی قبل در جریان بازدید از وضعیت آبگرفتگی معابر این شهرستان با اشاره به اینکه بارندگی امروز گیلان بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: در مدت سه ساعت در رشت 110 میلی‌متر و لاهیجان 132 میلی‌متر باران باریده که بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون از شدت بارندگی کاسته شده است، افزود: بحران نخست را پشت سر گذاشتیم و بارندگی به طرف شرق گیلان می‌رود.

معاون عمران استاندار گیلان درباره وضعیت آبگرفتگی مناطق و معابر شهر رشت ابراز کرد: از 24 نقطه‌ رشت که در گذشته دچار آبگرفتگی می‌شد امروز به هفت نقطه بحرانی رسیده و برای کاهش این مقدار برنامه‌ها و طرح‌هایی در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه امروز تعطیلی مدارس پنج شهرستان گیلان کمک زیادی در کاهش بار ترافیکی کرد، افزود: شیفت نوبت بعداز ظهر شهرستان‌های رشت، شفت، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان و سردارجنگل فومن نیز تعطیل اعلام شده است.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه مردم از آوردن خودروهای تک سرنشین در خیابان‌هایی که دچار آبگرفتگی هستند خودداری کنند، یادآور شد: رانندگان ناوگان اتوبوسرانی رشت از صبح امروز برای رفاه حال شهروندان به صورت رایگان نسبت به جابه‌جایی شهروندان در حال اقدام هستند.

به گزارش فارس، شدت بارندگی امروز گیلان موجب آبگرفتگی بسیاری از معابر و نقاط شهر رشت و دیگر مناطق استان شده است.

 یک نفر نیز در منطقه چهار راه میکاییل رشت بر اثر تماس با یک تابلوی تبلیغاتی که به سیم برق اتصال بود، جان خود را از دست داد.

بارش باران همچنان در استان ادامه دارد و هواشناسی، هوای گیلان را از فردا با کاهش باران اعلام کرد.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول