اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر رهاسازی آب سد سبلان رخ داد

آبگرفتگی 100 هکتار از باغات مشگین‌شهر

خبرگزاری فارس: رها‌‌سازی آب از سد سبلان در شهرستان مشگین‌شهر موجب آبگرفتگی بیش از 100 هکتار از باغات مشگین‌شهر شده است.

آبگرفتگی 100 هکتار از باغات مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل، با رهاسازی آب سد سبلان میزان آب که ارتفاع آن در داخل باغات حدود نیم متر است موجب بروز مشکلات اساسی در برداشت محصولات باغی حاشیه رودخانه قره‌سو شده است.

به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی در صورت استمرار آبگرفتگی علاوه بر وارد شدن خسارت به محصولات باغی، درختان میوه نیز دچار خفگی ریشه خواهند شد.

رئیس امور منابع آبی شهرستان مشگین‌شهر نیز در این رابطه اظهار داشت: به دنبال درخواست اهالی روستاهای واقع شده در پایین دست سد سبلان برای استفاده از آب ذخیره شده در دریاچه این سد پنج متر مکعب آب از سد سبلان رها سازی شد که متاسفانه به دلیل رعایت نشدن حریم و بستر رودخانه توسط اهالی منطقه و احداث باغ در محدوده مقرر شده، آب به داخل باغات نفوذ کرده است.

ارسلان فرجی افزود: بخش عظیمی از حوزه 46 کیلومتری رودخانه قره‌سو در شهرستان مشگین‌شهر مورد تجاوز باغداران و کشاورزان منطقه قرار گرفته و هنگام وقوع سیلاب و رهاسازی آب از پشت سد مشکلاتی را برای اهالی به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: هر چه سریع‌تر باید از طریق ستاد بحران شهرستان نسبت به تخلیه آب از داخل باغات اقدام شود.

فرجی ابراز داشت: مطالعه حریم و بستر رودخانه قره‌سو در حوزه آبریز شهرستان مشگین‌شهر به اتمام رسیده و در صورت تخصیص اعتبار حریم و بستر این رودخانه آزاد‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول