محمود عیدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با بهرهبرداری از این پل قوسی شاهد کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی محور ارتباطی بروجن- لردگان- ایذه از یک سو و تسهیل در تردد مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و شهرکرد از سویی دیگر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه عملیات انتقال سازههای این پل از کارخانه ماشینسازی اراک به طور کامل به محل نصب پل انجام شده است، گفت: با توجه به روند پیشرفت فیزیکی این پل، پیشبینی میشود تابستان امسال شاهد بهرهبرداری از آن باشیم.
عیدی با اشاره به فعالیت 200 نفر از متخصصان ایرانی در روند اجرایی نصب این پل، گفت: تاکنون در مجموع 75 درصد عملیات اجرایی طراحی، ساخت و نصب پل بزرگ قوسی کارون چهار انجام شده است.
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به جزئیات مراحل احداث این پل، گفت: دهانه اصلی این پل زیرقوسی 300 متر و طول عرشه آن 380 متر و عرض آن 11.8 متر است و دارای دو باند عبور و دو پیادهرو در طرفین است.
وی ارتفاع این پل از کف دره را 250 متر و ارتفاع آن از سطح آب دریاچه در بالاترین حد آبگیری را 72 متر اعلام کرد و افزود: برای ساخت این پل، 3 هزار و 750 تن سازه فلزی به کار رفته است و عرشه آن تمام فلزی است.
عیدی ادامه داد: بهرهگیری از عرشه تمام فلزی، افزایش دهانه قوسی پل تا 50 متر و بارگذاری و تحلیل دینامیکی دقیق این پل در برابر زلزله از ویژگیهای خاص این پل نسبت به پل کارون سه است.
انتهای پیام/و20/چ3000