به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهرداریها یکی از نهادهایی هستند که عملکرد آنها همواره در دید عموم بوده و مردم روزانه با خدمات و وظایف شهرداری روبهرو هستند که یکی از این خدمات، آسفالت خیابانها است.
در حالی که شاهد هستیم یک خیابان تنها چند ساعت از آسفالت آن نگذشته، بلافاصله گوشههایی از آن کندهکاری میشود و این موضوع نگرانیهایی را برای شهروندان به وجود آورده است.
برای یافتن پاسخ به سراغ شهردار یاسوج رفتیم تا ببینیم شهروندان یاسوجی تا کی باید کندهکاریهای برخی خیابانهای شهر را تحمل کنند.
قباد نگینتاجی در گفتوگو با خبرنگار فارس به این نگرانیها پاسخ داد و گفت: قبل از هر چیز باید بگویم که درک نگرانیهای مردم و شهروندان و تلاش برای کاهش و برطرف کردن آنها از وظایف هر مسئولی است که باید در هر شرایطی پاسخگوی مردم باشد.
شهردار پایتخت طبیعت ایران ادامه داد: از آنجا که مردم آسفالت کردن و کیفیت آسفالت را از وظایف شهرداری میدانند فکر میکنند در برخی نقایص و کاستیهایی که در بحث کندهکاریهای خیابانها وجود دارد، مقصر شهرداری است ولی واقعیت آن است که ما قبل از هر آسفالتی از شرکتهای خدماترسان چون برق، آب، گاز و مخابرات استعلام میگیریم و بعد کار را به این امید که دیگر کندهکاری نباشد شروع میکنیم.
وی تاکید کرد: بدون شک اگر این ادارات به ما بگویند که خیابانی به این زودیها کندهکاری میشود، هرگز عملیات آسفالت آنجا را انجام نمیدهیم ولی متاسفانه این مشکل را داریم و این حق مردم است.
شهردار یاسوج به عنوان مثال به آسفالت خیابان زیرتل منتهی به دانشگاه یاسوج اشاره کرد و افزود: در این خیابان شرکت آب و فاضلاب گفته کار نکنید و ما هم کار نکردیم ولی اگر در جواب استعلامات بگویند که مانعی نیست نباید شرکتهای خدماترسان بعد از مدتی دوباره خیابانی که تازه آسفالت شده را حفاری کنند و کندهکاری.
نگینتاجی تاکید کرد: برای کاهش مشکلات مردم در شهر گردشگرپذیر یاسوج راهی جز تعامل و همکاری با شرکتهای خدماترسان نداریم.
شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبتهایش خاطرنشان کرد: تا زمانی که بافت شهر یاسوج به لحاظ ساخت و ساز کامل نشود، این مشکلات وجود دارد ولی امید است اصول فنی در این موارد رعایت شود.
وی گفت: باید به گونهای عمل شود که مردم کمترین مشکلات را داشته باشند.
گفتنی است در برخی خیابانهای اصلی شهر یاسوج از جمله باند پایین بلوار ارم که شهرداری آن را آسفالت کرده شاهد هستیم که دقیقا دو تا سه روز بعد دروازههای فاضلاب وسط خیابان کندهکاری شده و با ارتفاعی بیشتر از سطح آسفالت، محلی برای پرش خودروها و وارد آمدن آسیبهای فراوان به آنها میشود.
انتهای پیام/ش10/چ3000