اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس:

قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی نشده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تفت و میبد در مجلس از عدم اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انتقاد کرد.

قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از جشنواره ملی «علم تا عمل» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قوانینی که به تصویب می‌رسد، در مرحله اجرا با مشکل مواجه می‌شود و این امر بی‌اعتمادی به قانون را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به گذشت دو سال از تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: این قانون به دلیل آماده نبودن آیین‌نامه آن تاکنون اجرایی نشده است که این برای کشور شایسته نیست.

یحیی‌زاده با اشاره به حضور مخترعان و مبتکران یزدی در سومین نمایشگاه و جشنواره علم تا عمل عنوان کرد: شاهد حضور مخترعان از استان یزد هستیم که در حوزه‌های مختلف دستاوردهای قابل تقدیری را عرضه کرده‌اند.

نماینده تفت و میبد با اشاره به برخی گلایه‌های نخبگان اظهار داشت: با وجود دستاوردهای خوبی که در این جشنواره و نمایشگاه عرضه شده است، مخترعان گلایه‌هایی در زمینه عدم حمایت از تحقیقات و تولید انبوه داشتند.

وی با تاکید بر اینکه شنیدن این گلایه‌ها شایسته کشور نیست، خاطرنشان کرد: لازم است تا دولت و مجلس در این زمینه تعامل بیشتری داشته باشند تا جامعه بتواند از نتایج دستاوردهای تحقیقاتی کشور بهره‌مند شود.

یحیی‌زاده با اشاره به برخی اقدامات مجلس برای حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد: در سال‌های اخیر اقدام شایسته‌ای در زمینه تدوین و تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

وی اضافه کرد: با وجود این گام مهم، با صحبت‌هایی که با محققان شد مشاهده کردیم که پس از گذشت دو سال از تصویب این قانون، به دلیل نداشتن آیین‌نامه‌ها، تاکنون اجرایی نشده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مشکل در زمینه قانون پنج ساله کشور نیز تکرار شده است، خاطرنشان کرد: این زیبنده کشور نیست که محققان و پژوهشگران کشور برای دریافت تسهیلات و کمک برای تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی خود به مسئولان التماس کنند.

وی با تاکید بر اجرای قوانین در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و دستاوردهای تحقیقاتی، گفت: اجرایی نشدن این قوانین نشان می‌دهد که نظارت مجلس در زمینه کیفیت و نحوه اجرایی شدن قوانین کم است که نیاز به توجه بیشتر مجلس دارد.

به گزارش فارس، سومین نمایشگاه و جشنواره ملی «علم تا عمل» از 13 شهریور ماه سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است و تا 16ماه جاری ادامه خواهد داشت.

بنیاد نخبگان استان یزد در این جشنواره همچون دیگر نمایشگاه‌های ملی با تلاش تمام توانسته بخشی از دستاوردهای علمی استان و نیز توان مخترعان یزدی را در غرفه استان یزد به نمایش بگذارد.

اختراعات ارائه شده در غرفه استان یزد جزو طرح‌های جذاب این نمایشگاه است و وجود کارگاه آموزش روباتیک، آب نمای الکترونیک، نمایشگاه روباتیک دانش آموزی از جذابیت‌های ویژه این غرفه است.

یکی از فعالیت‌های ویژه بنیاد نخبگان استان یزد در این نمایشگاه، ایده بافت فرش دستبافت جشنواره منقش به آرم جشنواره توسط مخترع یزدی است و حضور این فرش در ابتدای ورودی سالن و درخواست از بازدید کنندگان برای گره زدن این فرش (هر بازدید کننده یک گره) تحسین بازدید کنندگان را برانگیخته است.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول