اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مرکز رشد واحدهای فناوری در اسلام‌آباد غرب تأکید کرد

حمایت مرکز رشد واحدهای فناوری از مشاغل دانش‌بنیان

خبرگزاری فارس: نماینده مرکز رشد واحدهای فناوری جهاد دانشگاهی در اسلام‌آباد غرب گفت: رسالت این مرکز حمایت از افراد و شرکت‌های دانش بنیان برای گسترش فناوری و مرتفع کردن بخشی از مشکلات اشتغال است.

حمایت مرکز رشد واحدهای فناوری از مشاغل دانش‌بنیان

عبدالمجید رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: ضریب تبدیل یافته‌های علمی به تکنولوژی تفاوت اصلی بین کشورهای پیشرفته و جهان سوم است که در این راستا پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناور با کاربردی کردن یافته‌های تکنولوژی موجب تبدیل علم به ثروت می‌شود.

نماینده مرکز رشد واحدهای فناوری جهاد دانشگاهی در اسلام‌آباد غرب در رابطه با اهداف مرکز این شهرستان گفت: مرکز رشد یکی از زیرساخت‌های لازم برای کاهش خطرپذیری در دوران شروع فعالیت شرکت‌هاست و این مرکز نیز بر اساس رسالت و هدف خود از طریق حمایت از افراد و شرکت‌های دانش‌بنیان که متکی بر علم و دانش بوده و اینکه دارای طرح و ایده نو و فناور باشند که قابلیت تجاری‌سازی و فروش محصول را دارند، می‌تواند در زمینه گسترش فناوری و مشاغل دانش‌بنیان منطقه و مرتفع کردن بخشی از مشکلات اشتغال این شهرستان نقش داشته باشد.

رحیمی در ادامه بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد، توسعه و ارتقا فعالیت‌های موسسات فناور، جذب متخصصان، نوآوران و مبتکران با اولویت‌های فناوری‌های روز و نیازهای کشور و منطقه، افزایش قدرت رقابت و رشد صنایع متکی بر دانش، کمک به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و جذب دانش فنی، تقویت ساختارهای حمایتی از موسسات دانش‌محور، برقراری ارتباط با دیگر بخش‌های تحقیقاتی، صنعتی و اقتصادی، همکاری برای افزایش توان رقابتی شرکت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی و... را از جمله رسالت‌ها و اهداف مرکز رشد برشمرد.

وی توسعه علمی و فناوری، بهره‌وری بیشتر اقتصادی، افزایش سرعت توسعه‌یافتگی، کاهش هزینه و ایجاد مشاغل دانش‌بنیان را از ثمره‌های مرکز رشد دانست و گفت: افزایش ظرفیت جذب اعتبارات در مناطق کمتر برخوردار، حمایت مادی و معنوی از اعضای هیئت علمی و جمعیت دانشجویی و نگاه‌داشت افراد نخبه، تعادل فناوری و تحقق عدالت در توزیع منابع مالی از جمله اهداف تاسیس و راه‌اندازی مرکز رشد اسلام‌آبادغرب است.

رحیمی گفت: این مرکز در حال حاضر در داخل مجموعه دانشگاه پیام‌نور مشغول به فعالیت است و در فضایی به مساحت 300 مترمربع امکان استقرار 9 واحد فناور را داراست.

نماینده مرکز رشد در اسلام‌آبادغرب گفت: تولید ورمی کمپوست، ساخت دستگاه کاشت، داشت و برداشت نخود رقم محلی (دارای گواهینامه 3 ثبت اختراع از سازمان مالکیت صنعتی ایران)، تولید بذر و نشای گیاهان دارویی و معطر، تولید هنرهای نو در فضای سه بعدی (چهره‌های ماندگار و برتر در حوزه هنر در ایران)، تولید کانکس مرغ تخم‌گذار در یک سیستم بسته تمام صنعتی، دستگاه دروگر نصب در عقب تراکتور (دارای گواهینامه ثبت اختراع از سازمان مالکیت صنعتی ایران)، تولید نرم‌افزارهای کاربردی و اینترنت وایمکس، طراحی و ساخت قفل‌های هوشمند الکترونیکی (قفل هوشمند با استفاده از تلفن همراه) از جمله طرح‌هایی هستند که در حال حاضر در مرکز رشد اسلام‌آبادغرب مشغول به فعالیت هستند.

وی یکی از مباحث پیش‌رو را ضرورت ایجاد بستر لازم برای استفاده از روش‌های غیر دارویی همچون طب سنتی عنوان کرد و گفت: امید است این مرکز با روحیه جهادی و الگو برداری از تجربیات جهاد دانشگاهی در رسیدن به برنامه‌ها و چشم‌اندازها شاهد رونق و توسعه فناوری، ایجاد مشاغل دانش‌بنیان و به تبع آن رونق اقتصادی در شهرستان و منطقه باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که شهرستان اسلام‌آبادغرب به لحاظ جمعیت و وسعت دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه است، بیان داشت: این شهرستان به علت قرار گرفتن بر سر راه اصلی اتصال به مرکز ایران، مرز عراق و مسیر ارتباطی کرمانشاه - قصرشیرین ـ خسروی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دارای مساحت 3828 کیلومترمربع و ارتفاع از سطح دریا 1335 متر است و براساس نظر باستان‌شناسان و اعلام سازمات میراث فرهنگی، قدمت این شهر به هشت هزار سال پیش برمی‌گردد.

وی در پایان گفت: این شهرستان به دلیل اقلیم متنوع، خاک مناسب، بارش کافی، داشتن دشت‌های حاصلخیز و مراتع غنی و پر پشت یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامداری است که عمده فعالیت مردم در بخش‌های یاد شده و صنایع جنبی است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول