اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان:

کلید سعادت انسان‌ها در عمل به سیره اهل ‌بیت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در مراسم تجلیل از امامزادگان گفت: کلید سعادت انسان‌ها در شناخت اهل بیت(ع) و عمل به سیره آنهاست.

کلید سعادت انسان‌ها در عمل به سیره اهل ‌بیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی صبح امروز در همایش استانی تجلیل از امامزادگان اظهار کرد: در راستای توجه بیشتر مردم و مسئولان به امر تکریم امامزادگان این مهم مورد توجه قرار گرفته و نامگذاری هر روز به عنوان یک مبدأ و نقطه عطف تلقی می‌شود که برای این مهم نیز برنامه‌های مشخصی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم معرفی شجره طیبه امامزادگان استان به عموم مردم در روز ملی تکریم امامزادگان با بیان اینکه بحث مرگ نکته غیر قابل انکاری در زندگی هر فرد است، اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که پس از مرگ توشه‌ای برای آخرت خود اندوخته باشیم که در این راستا حب اهل بیت(ع) و فرزندان ایشان بهترین توشه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه آرامشی را که مسلمانان در دوستی اهل بیت(ع) دارند، کسی ندارد، عنوان کرد: پناه بردن به بقاع متبرکه و مزار اهل بیت(ع) آرامشی ماندگار را برای هر مسلمان به ارمغان می‌آورد و منحصر به قشر خاصی نیست چرا که بقاع متبرکه مایه آرامش ما هستند.

صالحی با بیان اینکه اهل بیت(ع) برای ما نعمت هستند، بی‌توجهی به خاندان اهل بیت(ع) را بحث ناپسندی در پیشگاه خداوند دانست و گفت: کلید سعادت انسان‌ها در شناخت اهل بیت(ع) و عمل به سیره آنهاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه وجود امامزادگان واجب‌التعظیم در هر استانی نشان از ارادت مردم آن استان و پیشینیان آن دیار به اهل بیت(ع) است، افزود: امامزادگان مأمن و پناهگاهی برای مردم محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه معرفی روزی به‌ عنوان روز امامزادگان می‌تواند نقش مهمی در تثبیت جایگاه فرهنگی و اعتقادی این اماکن مقدس داشته باشد، تصریح کرد: این مهم در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بسیار مؤثر است.

صالحی با اشاره به آثار روحی و اعتقادی حضور در امامزادگان نیز تصریح کرد: باید فضای امامزادگان را برای حضور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان مهیا ساخت.

وی با تأکید بر لزوم توجه به امر عمران و آبادی بقاع متبرکه در راستای تکریم جایگاه آنان نیز خاطرنشان کرد: توجه به این امر موجب رشد و پویایی فرهنگ شیعی در بین همه به خصوص نسل جوان می‌شود.

در پایان این مراسم از سه تن از خدام برگزیده بقعه متبرکه شاهزاده حسین(ع) تجلیل شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول