اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

سنگ بنای ترویج مکتب اهل بیت (ع) در ایران پایه‌ریزی شد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: پس از هجرت امام هشتم به ایران، احمد بن موسی(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به این سرزمین آمدند، تا راه برادر خود امام رضا(ع) را ادامه دهند و در واقع سنگ بنای ترویج مکتب اهل بیت(ع) در ایران پایه‌ریزی شد.

سنگ بنای ترویج مکتب اهل بیت (ع) در ایران پایه‌ریزی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی عصر امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان (ع) لرستان که در آستانه امامزاده عبدالله خرم‌آباد برگزار شد، وجود امامزادگان را عامل تعلیم و تربیت و مقبره آنان را محلی برای بصیرت و ملجاء نورانیت در طول تاریخ دانست و گفت: این که مقام معظم رهبری فرمودند، محل امامزادگان تبدیل به قطب فرهنگی شود، یعنی محل تلاوت، انس با قرآن، محل معرفت به خدای متعال باشد و در این راستا باید حلقه‌های معرفت و بصیرت در محل امامزادگان شکل گیرد.

وی با بیان اینکه وجود با برکت مقبره امامزادگان در ایران، مکتب اهل بیت(ع) را در این کشور ترویج و ماندگار کرده است، افزود: یکی از آثار با برکت وجود امامزادگان در ایران اسلامی مسئله استقامت و ظلم‌ستیزی مردم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امامزادگان روحیه ظلم ستیزی و ایستادگی در مقابل ستم را در سرزمین ایران اسلامی پایدار کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان یکی از علل ولایتمداری مردم استان لرستان را نیز وجود همین امامزادگان دانست و گفت: هجرت امام رضا(ع) به سرزمین ایران منشأ تحولات زیادی در دوران حیات این امام و بعد از شهادت ایشان شد و پس از هجرت امام هشتم به ایران اسلامی احمد بن موسی(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به این سرزمین آمدند، تا راه برادر خود امام رضا(ع) را ادامه دهند و در واقع سنگ بنای ترویج مکتب اهل بیت(ع) در ایران پایه‌ریزی شد.

‌میرعمادی در ادامه دهه کرامت را فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و ترویج فرهنگ رضوی برشمرد و گفت: در همین ایام نامگذاری روز بزرگداشت امامزادگان، فرصتی برای معرفی مکتب اهل بیت است.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: وجود با برکت بقاع متبرکه امامزادگان (ع) به عنوان ستارگان درخشان آسمان امامت و ولایت در سرزمین ایران موجب تثبیت مکتب اهل بیت و ظلم ستیزی مردم ایران شده است.

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان خواستار توجه بیشتر به امامزادگان برای بهسازی و بازسازی بقاع متبرکه استان و تبدیل آنها به اماکن فرهنگی شد و گفت: مدفن 161 امامزاده در لرستان وجود دارد که از این تعداد نیمی دارای بقعه بوده اما نیمی دیگر مخروبه می‌باشند که برای بازسازی بهسازی و ایجاد مراکز قرآنی و فرهنگی از نظر اقتصادی هزینه بسیار سنگینی طلب می‌کند.

حجت الاسلام مرتضی محمدیان با بیان این که نوروز امسال یک میلیون و 500 هزار زائر از بقاع متبرکه لرستان بازدید کردند، ابراز امیدواری کرد: با اختصاص بخشی از بودجه‌های دولتی به امامزادگان در کنار نذورات مردمی طرح تکمیل و بهسازی بقاع امامزادگان استان اجرا شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول