اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه وعاظ تهران:

سرمایه ایران مکتب اهل بیت است / 5 قاره جهان به احترام رهبر ایران ایستاد

خبرگزاری فارس: عضو جامعه وعاظ تهران با بیان اینکه رهبر انقلاب در اجلاس نم پس از آنکه برنامه‌های هسته‌ای ایران را روشن کرد، پنج قاره به احترام ایشان ایستاد گفت: سرمایه ایران اورانیوم و نفت نیست بلکه مکتب اهل بیت (ع) است.

سرمایه ایران مکتب اهل بیت است / 5 قاره جهان به احترام رهبر ایران ایستاد

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم شجاعی در مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال علامه عسگری که در مسجد اعظم قم برگزار شد به بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی و علمی علامه سید مرتضی عسگری پرداخت و ابراز داشت: این عالم بزرگوار در گسترش فرهنگ تشیع تلاش بسیار زیادی به کار بست.

وی با اشاره به تألیف 85 جلد کتاب از سوی علامه عسگری اظهار داشت: بسیاری از این تألیفات هم‌اکنون به 18 زبان دنیا ترجمه شده و در اختیار جویندگان حقیقت در سراسر جهان قرار گرفته است.

عضو جامعه وعاظ تهران خاطر نشان کرد: این عالم برجسته با زحمات فراوانی که متحمل شد توانست کمک شایانی به نشر مکتب اهل بیت(ع) داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث بعد از رحلت رسول‌الله(ص) اظهار کرد: دودی که از ثقیفه بنی ساعده بلند شد جلوی درخشندگی و پیشرفت اسلام را گرفت و تمام گرفتاری‌های جهان اسلام از همان‌جا نشأت می‌گیرد.

شجاعی با اشاره به نهی حدیث در دوران حکومت یکی از خلفا ابراز داشت: در این دوران اگر کسی حدیثی از پیامبر (ص) نقل می‌کرد تبعید می‌شد و در 700 مسجد اجازه اینکه کسی قال رسول‌الله (ص) بگوید را نداشت.

وی افزود: این مسئله باعث شد تا با فوت بسیاری از کسانی که احادیث پیامبر (ص) را در دل داشتند، بسیاری از روایات از دست برود.

این خطیب برجسته با اشاره به تلاش‌های بسیار زیاد علمای شیعه در راه نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) یادآور شد: ‌سرمایه ایران اورانیوم و نفت نیست بلکه سرمایه ایران مکتب اهل بیت، مکتب تشیع، مکتب امام صادق و شهرهای مشهد و قم است.

وی خاطر نشان کرد: اگر حیات علمی که علمای بزرگ از جمله علامه عسگری ایجاد کردند از منابع استخراج شده و به دانشگاه‌ها برود ما را از دانشگاه‌های جهان بی‌نیاز خواهد کرد.

شجاعی با بیان اینکه اسلام تنها برای طلبه‌ها نیست بیان داشت: در قرآن تنها 500 آیه در رابطه با فقه است بقیه آیات باید در دانشگاه‌ها بررسی شود.

وی با بیان اینکه اسلام دین علم دانش و فضیلت است تصریح کرد: امام زمان (عج) هم که ظهور خواهند کرد سرمایه ایشان علم خواهد بود.

این واعظ برجسته افزود: علم 27 حرف دارد که جمع انبیا تنها دو باب از آن را باز کردند و زمانی که امام عصر (عج) ظهور کنند 25 باب علم در زمان ایشان گشوده خواهد شد.

وی با اشاره به منابع عظیم دینی در دست روحانیت اظهار کرد: به همین دلیل است که دستگاه‌های استعمارگر هرگز نتوانستند روحانیت را حذف کنند.

شجاعی به سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در اجلاس نم اشاره کرد و یادآور شد: وقتی رهبر انقلاب اسلامی در کسوت روحانیت با سرعت، تفکر، حسن تعقل و صفای ذهن اذهان ملت‌ها را از برنامه‌های هسته‌ای ایران روشن کرد پس از سخنرانی، پنج قاره به احترام ایشان ایستاد.

وی افزود: این مقام و مرتبت را خداوند در اختیار پیروان پیامبر اکرم(ص) گذاشته است.

عضو جامعه وعاظ تهران با اشاره به برخی از احادیث گفت: علم از قم انتشار می‌یابد و این بیان امیرالمؤمنین (ع) است که حتی زن‌های پس پرده هم از علم قم و منابع علمی قم بهره می‌برند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول