اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارزشیابی ستاد عالی کانون‌های مساجد:

شعر رضوی فرصتی‌ برای بیان فضائل اهل‌بیت (ع) است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارزشیابی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور برگزاری ‌جشنواره‌ شعر رضوی را فرصتی مناسب برای ذکر فضائل اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: شناسایی پیرغلامان و چاووشی‌خوانان امام رضا (ع) و دعوت از آنان نیز ضرورت دارد.

شعر رضوی فرصتی‌ برای بیان فضائل اهل‌بیت (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، حجت‌الاسلام ‌سید علی حسینی‌خراسانی‌ در آیین دهمین دوره جشنواره شعر رضوی شهرستان کرمان که به میزبانی شهر راین برگزار شد از استقبال کم‌نظیر مردم راین و ارادت آنان به ساحت مقدس امام رضا (ع) قدردانی کرد.

وی راین را شهر ادب و فرهنگ عنوان کرد و گفت: شکوه وصف‌ناشدنی حضور مردم راین در استقبال از خادمان آستان قدس و شاعران رضوی حقیقتاً ما خراسانی‌ها را شرمنده می‌کند.

حسینی‌خراسانی با اشاره به جایگاه محبت اهل‌بیت (ع) نظام آفرینش را بر اساس عشق و ارادت خواند و افزود: اساساً دین چیزی به غیر از محبت نیست.

خادم افتخاری آستان قدس رضوی ‌با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی بر عمومی‌تر برگزار کردن این هفته‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: فضائل اهل‌بیت (ع) باید در همه مساجد و تکایا بیان شود.

وی برگزاری اینگونه جشنواره‌ها را فرصتی مناسب برای ذکر فضائل اهل‌بیت (ع) دانست و افزود: شناسایی پیرغلامان و چاووشی‌خوانان امام رضا(ع) و دعوت از آنان نیز ضرورت دارد.

حسینی‌خراسانی ‌به ذکر کرامتی از امام هشتم (ع) که خود شاهد آن بوده، پرداخت و افزود: برای نقل این کرامت از آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع عظام تقلید اجازه گرفتم و ایشان فرمودند، برای روشنی قلوب مؤمنان‌ آن را همه جا نقل کن.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در سخنانی با اشاره به حضور نقاره‌نوازان و چاووشی‌خوانان راینی در این جشنواره‌ آن را از ویژگی‌های خاص این جشنواره خواند.

احمد سعیدی با بیان اینکه عزت و اعتبار ملت ایران در سایه‌سار تمسک به ائمه به ویژه حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)است، تصریح کرد: وجود مضجع شریف امام هشتم در ایران مایه افتخار ایرانیان است.

وی هدف از برگزاری این دوره از جشنواره در شهر راین را وجود ظرفیت‌های متعدد این شهر از جمله مؤسسات قرآن، کانون‌های مساجد و ... خواند و افزود: علاوه بر این‌ تمرکز‌زدایی از مرکز استان و تعمیم جشنواره‌ها به دیگر شهرها در راستای سیاست‌های عدالت محورانه دولت است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول