اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش گلاب:

داستان‌های ایرانی باید در قالب نمایش عروسکی اجرا شوند

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش "گلاب" در جشنواره ضامن آهو، بر استفاده از داستان‌های ایرانی در نمایش‌های عروسکی تأکید کرد.

داستان‌های ایرانی باید در قالب نمایش عروسکی اجرا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن پورقاسمی کارگردان نمایش عروسکی "گلاب" عصر شنبه پس از اجرای این نمایش در جشنواره ضامن آهو، اظهار داشت: نمایش عروسکی گلاب، برگرفته از یکی از داستان‌های قدیمی همدان است و از بافتی سنتی و محلی برخوردار است که داستان آن نیز به دوران قاجاریه بر می‌گردد.

وی با تأکید بر استفاده از فضایی سنتی و بومی در نمایش‌های عروسکی، افزود: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های نمایش‌های عروسکی در کشور پرداختن کم به داستان‌های ایرانی و همچنین استفاده از فضایی سنتی در نمایش‌هاست، اما برای من استفاده از شخصیت‌های کشورمان در نمایش‌ها بسیار مهم است و معتقدم شخصیت‌های داستانی و قصه‌های بسیار خوب ایرانی وجود دارند که می‌توان آنها را در قالب نمایش عروسکی برای کودکان به اجرا در آورد.

این کارگردان نمایش عروسکی در ادامه سطح کیفی این دوره از جشنواره ضامن آهو را نسبت به دوره‌های گذشته بالاتر دانست و افزود: مهم‌ترین ضعف نمایش‌های مذهبی ضعف در متن است و نمایش‌ها نمی‌توانند به خوبی مخاطب را با خود همراه کنند که این ضعف در برخی آثار جشنواره ضامن آهو نیز دیده می‌شود و نویسندگان سعی کرده‌اند به هر طریقی داستان خود را به امام رضا(ع) ربط دهند، در حالی که موضوع اصلی داستان چیز دیگری است.

پورقاسمی ادامه داد: خوب است که داستان‌های آثار جشنواره ضامن آهو تنها با موضوع همین جشنواره و مخصوص امام رضا(ع) نوشته شوند، همان طور که بنده داستان نمایش گلاب را مخصوص جشنواره ضامن آهو و رضوی نوشتم.

وی همچنین بر لزوم اجرای عمومی نمایش‌های عروسکی تأکید کرد و اذعان داشت: در کشور پرونده نمایش‌های عروسکی که مدت‌ها برای آنها زحمت کشیده می‌شود، با پنج تا 10 اجرا بسته می‌شود، در حالی که این نمایش‌ها باید حداقل سه ماه برای مردم اجرا شوند تا حداقل 10 درصد مردم شهرها این نمایش‌ها را ببینند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول