اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مشترکان آبفار مازندران:

آب‌بهای 28 درصد مشترکان آب روستایی غیرحضوری پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: فقط 28 درصد مشترکان آب روستایی قبوض آب خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می‌کنند.

آب‌بهای 28 درصد مشترکان آب روستایی غیرحضوری پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، عیسی یزدانی با اشاره به شناسایی 280  فقره انشعاب غیر مجاز در پنج ماه سال جاری گفت: یکی از معضلات آب و فاضلاب روستایی وجود انشعاب غیرمجاز است البته اکیپ سیار شرکت در مقابله با چنین افراد خاطی در روستاها به صورت مداوم حضور دارند اما لازم است دهیاران، شوراها و مردم در شناسایی و معرفی مشترکان غیرمجاز همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه مشترکان آب روستایی آمل را با میانگین سرانه مصرف 18 متر مکعب پرمصرف‌ترین مشترکان اعلام کرد و بیان داشت: مشترکان روستایی چالوس و سوادکوه جزو کم مصرف‌ترین مشترکان هستند.

این مسئول استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب را یکی دیگر از مشکلات اساسی آب و فاضلاب روستایی مازندران برشمرد و گفت: بیشترین مصرف آب شرب در گرمای تابستان امسال در غرب مازندران برای مصارف غیر شرب بوده که در این خصوص باید فرهنگ‌سازی لازم ایجاد شود.

یزدانی با اشاره به مطالبه بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از مشترکان آب روستایی اظهار داشت: عمده بدهکاران این شرکت مشترکان خانگی، نیروهای مسلح و دستگاه‌های اداری هستند.

رئیس اداره امور مشترکان آبفار استان افزود: اگر مشترکان آب روستایی آب‌بهای خود را به موقع بپردازند و بتوانیم تمام مطالباتمان را دریافت کنیم، مشترکان شاهد خدمات‌رسانی بهتری هستیم.

یزدانی با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: پس از اجرای این قانون سرانه مصرف آب هر مشترک خانگی از 16.5 متر مکعب به 14.5 متر مکعب کاهش یافت.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده آب تحویلی به مشترکان روستایی 350 تا 400 تومان به ازای هر متر مکعب است که از مشترکان فقط 100 تومان دریافت می‌کنیم.

رئیس اداره امور مشترکان آبفار استان در مورد مزایای اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها اظهار داشت: یکسان‌سازی تعرفه آب‌بها و حق انشعاب خانگی روستایی در تمام روستاهای کشور، محاسبه پلکانی تعرفه در هشت طبقه، سهولت محاسبه آب‌بها و تسریع در اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و توسعه مشارکت بخش خصوصی، افزایش آب‌بهای مشترکان غیرخانگی و غیره از مهم‌ترین مزایای این قانون محسوب می‌شود.

یزدانی در مورد پرداخت غیرحضوری قبوض آب روستایی گفت: فقط 28 درصد مشترکان آب روستایی قبوض آب خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می‌کنند و 72 درصد دیگر به بانک‌ها مراجعه می‌کنند که علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده برای بانک‌ها کارمزد قبوض آب از حساب آب و فاضلاب روستایی مازندران کسر می‌شود و در این راستا انتظار داریم مشترکان آب‌بهای خود را به صورت غیرحضوری از طریق خودپردازها، اینترنت، تلفن و موبایل پرداخت کنند.

وی تعداد مشترکان آب روستایی مازندران را 330 هزار مشترک عنوان کرد و اظهار داشت: در پنج ماه امسال 7 هزار و 800 مشترک به تعداد مشترکان اضافه شد که در مجموع 85 درصد مشترکان خانگی هستند.

یزدانی در پایان از تمام مشترکان آب روستایی خواست در مصرف آب شرب صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول