اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان:

اصفهان آخرین استان تشکیل‌دهنده ستاد ساماندهی امور جوانان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: استان اصفهان آخرین استان کشور است که ستاد ساماندهی امور جوانان را تشکیل می‌دهد.

اصفهان آخرین استان تشکیل‌دهنده ستاد ساماندهی امور جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا محمدجواهری ظهر امروز در نخستین جلسه ساماندهی امور جوانان استان اصفهان در دور جدید تشکیل وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه 35 درصد جامعه آماری استان اصفهان جوان هستند، اظهار کرد: استان اصفهان بیش از یک میلیون و 600 نفر جوان بین سن 15 تا 29 سال دارد که مورد هدف این نهاد است.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی جوانان در سال 70 افزود: سال 79 سازمان ملی جوانان با هدف ساماندهی امور جوانان تشکیل شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه به یکی شدن سازمان تربیت‌بدنی و امور جوانان در سال 90 اشاره و تصریح کرد: اکنون که این سازمان‌ها در هم ادغام شده‌اند، ساختار اجرایی ساماندهی به امور جوانان در چهار محور سیاست‌گذاری کلان، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت و ارزیابی تعریف شده است.

وی با تاکید به اینکه تعریف این ساختار از وزارتخانه تعریف شده است، گفت: سیاستگذار کلان این ستاد بر عهده شورای استان و اجرای آن بر اساس تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

جواهری با بیان اینکه در تمامی استان‌ها ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل شده است، اصفهان را آخرین استانی دانست که در آن ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل می‌شود.

وی افزود: این جلسه ستادی باید هر ماه تشکیل و کمیته تخصصی تشکیل و پیگیری مصوبات انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان هدف این ستاد را در محوریت کار، ازدواج، طلاق، بهداشت و سلامت، مشارکت‌های اجتماعی، آسیب‌ها و تهدیدات، رسانه، اوقات فراغت، مسکن، آموزش و هویت و اشتغال برشمرد.

وی گفت: در نظرسنجی‌ها هویت، آموزش، اوقات فراغت، اشتغال، ازدواج و طلاق در اولویت پیگیری قرار گرفته است.

جواهری در ادامه به آمار ازدواج و طلاق استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 50 هزار و 606 مورد ازدواج و 8 هزار و 355 مورد طلاق رخ داده است که نسبت به مدت مشابه در سال 89 طلاق شش درصد افزایش و ازدواج 1.5 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: دسترسی آسان جوانان به امر ازدواج به دلیل نهادینه‌شدن آداب و رسوم سنگین مقدمات ازدواج پرهزینه است که باید در راستای آن دغدغه‌های ازدواج جوانان رفع شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول