اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش اصفهان خبر داد

فعالیت 700 معلم تربیت بدنی در استان اصفهان فعالیت

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سهم استان اصفهان از استخدام 15 هزار معلم تربیت بدنی در سراسر کشور، 700 نفر است که در حال حاضر این افراد در حال فعالیت می‌کنند.

فعالیت 700 معلم تربیت بدنی در استان اصفهان فعالیت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین داوری پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: پس از اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، بحث تربیت بدنی و سلامت در این سند از برجستگی خاصی برخوردار شد.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب سلامت دانش‌آموزان در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب تحول در نظام آموزش و پرورش با هدف ارتقای کیفی آن بر اساس نیاز‌ها و اولویت‌های نیاز‌های کشور در سه حوزه دانش، مهارت و تربیت و همچنین افزایش سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان باید محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: ضرورت توجه ویژه به سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و مراقبت از دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی سبب تغییر نوع نگاه به تربیت بدنی شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در نظام آموزشی نگاه به تربیت بدنی یک نگاه سطحی و حاشیه‌ای بوده است، ادامه داد: اما امروز مسئولان آموزش و پرورش به تربیت بدنی به صورت عمقی، متنی، علمی، پرورشی و تربیتی نگاه می‌کنند.

داوری استخدام 15 هزار معلم تربیت بدنی در سطح کشور را از مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در حوزه تربیت بدنی دانست و تاکید کرد: سهم استان اصفهان از استخدام 15 هزار معلم تربیت بدنی در سراسر کشور استخدام 700 نفر معلم تربیت بدنی است که در حال حاضر این افراد در سراسر استان در حوزه تربیت بدنی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: استخدام 13 هزار مربی بهداشت در سطح کشور، احداث 4 هزار باب سالن ورزشی در سطح کشور و احداث 400 استخر در کشور و اختصاص چهار استخر نیز به استان اصفهان از دیگر تغییرات صورت گرفته در حوزه تربیت بدنی به شمار می‌رود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ارتقای ساختار تربیت بدنی و سلامت در سطح وزارتخانه آموزش و پرورش و تفکیک معاونت پرورشی از معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از دیگر تغییرات صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: سه اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی، سلامت و تندرستی و اداره مراقبت یا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زیرپوشش بخش معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قرار دارند.

داوری با بیان اینکه همچنین اجرای طرح‌های ملی در سطح دوره آموزش ابتدایی در بخش تربیت بدنی نیز از تغییرات صورت گرفته در حوزه تربیت بدنی است، ادامه داد: رشته ژیمناستیک برای دانش‌آموزان پایه دوم، شنا برای دوره سوم، رشته طناورز برای پایه چهارم، تنیس روی میز برای پایه پنجم و دوومیدانی برای پایه ششم ابتدایی اجباری است.

وی با تاکید بر اینکه طرح جامع نقشه سلامت برای اجرا در مدارس استان اصفهان از سال تحصیلی آینده پایه‌ریزی شده است، تصریح کرد: نتیجه‌گیری این طرح نیز به سراسر کشور ارائه می‌شود و در صورت مثبت بودن نتایج آن طرح جامع نقشه سلامت به یک طرح ملی تبدیل می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: همچنین از هفتم تا 16 شهریور ماه جاری بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور در اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در چهار رشته ورزشی شنا، ژیمناستیک، دوومیدانی و طناب‌زنی در میان دانش‌آموزان شرکت‌کننده برگزار می‌شود، تاکید کرد: در این دوره از مسابقات سه هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور در سه دوره تحصیلی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

داوری با بیان اینکه مقرر شده است که در سال‌های آینده این مسابقات به صورت پراکنده در یک استان برگزار شده است، افزود: همچنین مقرر شده است که نحوه برگزاری این مسابقات در استان بررسی شود و سال آینده استان اصفهان میزبان برگزاری المپیاد ورزشی در میان دانش‌آموزان سراسر کشور باشد.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی اصفهان و دسترسی آسان و راحت استان‌های دیگر به اصفهان، مطالبات استان‌های دیگر برای برگزاری این مسابقات در اصفهان و توانمندی نیرو‌های مدیریتی و اجرایی استان در راستای برگزاری مسابقات ورزشی از دلایل برگزاری این دوره از مسابقات در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به شمار می‌رود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: همچنین علیرضا ذاکر اصفهانی، استاندار اصفهان به‌عنوان رئیس شورای عالی هماهنگی استان و سید مجید عاملیان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز به‌عنوان رئیس ستاد اجرایی این دوره از مسابقات هستند.

وی اضافه کرد: انتخاب تیم‌های ملی ورزشی از میان گروه‌های شرکت کننده در این مسابقات از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش بستری برای تربیت نیرو‌های فعال در زمینه ورزش و قهرمانان ملی به شمار می‌رود.

داوری با بیان اینکه خروجی‌های این مسابقات به عنوان تیم‌های مسابقات ملی ورزشی هستند، تاکید کرد: ارتقای سلامت دانش‌آموزان نیز از اهداف تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: سرانه در نظر گرفته شده برای هر روزی که دانش‌آموزان در اصفهان حضور دارند حدود 40 هزار تومان است که تاکنون حدود 250 میلیون تومان برای برگزاری این مسابقات به استان اصفهان پرداخته شده است.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول