اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس محلی سمنان:

بزرگ‏ترین زائرسرای بین‏الحرمین در سمنان احداث می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس محلی سمنان و مهدیشهر از پیگیری مقدمات احداث زائرسرای بزرگ ائمه بقیع(ع) که بزرگ‏ترین زائرسرای بین‏الحرمین خواهد بود، در سمنان خبر داد.

بزرگ‏ترین زائرسرای بین‏الحرمین در سمنان احداث می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام محسن فاطمی‏نیا ظهر امروز در نخستین نشست کمیسیون‏های تخصصی مجلس محلی سمنان و مهدیشهر که در مجتمع فرهنگی و هنری دامغانیان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‏های کمیسیون فرهنگی مجلس محلی و نماینده مردم شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، مقدمات احداث زائرسرای ائمه بقیع(ع) در سمنان فراهم شد.

وی ادامه داد: این زائرسرا در ورودی شهر سمنان و در جوار آرامگاه شهدای گمنام در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع احداث می‏شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان ادامه داد: در صورت نهایی شدن این طرح، این زائرسرا بزرگ‏ترین مکان اقامتی بین حرمین حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) محسوب می‎‏شود.

فاطمی‏نیا افزود: تأسیس مؤسسه «راسخون» به منظور پاسخ‏گویی به شبهات مذهبی و اعتقادی مردم سمنان و مهدیشهر از دیگر فعالیت‏های در دست انجام است.

وی گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت انقلاب فرهنگی است و فرهنگ اسلام در همه تمدن‏ها ریشه دارد و به همین خاطر امروز دشمن بیش از هر زمان دیگری درصدد ضربه زدن به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس محلی سمنان و مهدیشهر بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال‏های اخیر به طور مکرر از عبارت‏هایی نظیر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و در این اواخر از جنگ نرم استفاده کردند.

فاطمی‏نیا افزود: اگر شهدای جنگ سخت و سال‏های دفاع مقدس برای ما ارزش محسوب می‏شوند؛ باید بدانیم که در جنگ نرم دیگر تلفات احتمالی برای ما ارزش به شمار نمی‏آید.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب در راه ضربه زدن به ما کمر همت بسته‏اند و بیکار نشستن در این مقوله جز خسران چیز دیگری برای ما ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس محلی سمنان و مهدیشهر اظهار کرد: موازی‏کاری دستگاه‏های مختلف در بخش فرهنگ که بدون ساماندهی و نظارت یک مرجع خاص انجام می‏شود، به معضلی برای جامعه فرهنگی کشور تبدیل شده است.

فاطمی‏نیا تاکید کرد: برای دستیابی به راهکارهای مشخص و مناسب در امر فرهنگ باید تعاملاتی با حوزه‏های علمیه، دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‏ها، کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد، بسیج دانشجویی و ... صورت گیرد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول