اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

امروز سلاح دانش‌آموزان برای مقابله با دشمن قلم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: در دوران جنگ تحمیلی دانش‌آموزان مدارس را به سمت جبهه ترک کردند و امروز سلاح دانش‌آموزان برای مقابله با دشمن قلم و علم است.

امروز سلاح دانش‌آموزان برای مقابله با دشمن قلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ظهر امروز در جمع مسئولان آموزش و پرورش بشرویه اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید یادآور حماسه و مجاهدتی است که دانش‌آموزان شهید برای دفاع از میهن به میدان تعلیم و تربیت اسلامی پا گذاشتند.

وی ادامه داد: ملت ایران عزت و پیشرفت خود را مدیون بصیرت و حضور شهیدان ایران اسلامی و رهبری حکیمانه است.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی دانش‌آموزان مدارس را به سمت جبهه نبرد با دشمن متجاوز ترک کردند، افزود: امروز سلاح دانش‌آموزان برای مقابله با دشمن سلاح قلم و علم است.

شمس‌الدین تصریح کرد: پیشرفت در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری و دفاعی، کشورمان را برای رسیدن به اهداف واقعی نظام جمهوری اسلامی و عدم وابستگی به دیگر کشورها نزدیک می‌کند.

وی به فتح مبین پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: نبی مکرم اسلام با سلاح قلم و علم و بدون خونریزی شهر یثرب و مدینة‌النبی را با تسخیر دل‌ها و آموزه‌های قرآنی تصرف کردند و تحولی عظیم در درون جامعه پدید آوردند.

امام جمعه بشرویه اضافه کرد: جایگاه علم و دانش به گونه‌ای است که در اسلام شرط آزادی اسرا آموزش و سوادآموزی 10 نفر ذکر شده است.

شمس‌الدین تصریح کرد: در حدیث قدسی نیز آمده که خداوند به افرادی که با عرق جبین کار و تلاش می‌کنند روزی داده و روزی افرادی که طالب علم و دانش ‌هستند را تضمین کرده است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید افزود: امروز روحی دوباره در پیکره جامعه اسلامی دمیده شده است و با بازگشایی مدارس تحولی عظیم در زندگی مردم به وجود می‌آید.

امام جمعه بشرویه به فراهم کردن زمینه مناسب برای کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان تاکید کرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول