اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سرخس خواستار شد

ضرورت توجه به دانش متخصصان نفت و گاز در ساخت قطعات تولید داخل

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سرخس خواستار توجه به دانش مهندسان و متخصصان حوزه نفت و گاز در ساخت قطعات تولید داخل شد.

ضرورت توجه به دانش متخصصان نفت و گاز در ساخت قطعات تولید داخل

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، علیرضا بوستانی در بازدید از قسمت‌های مختلف پالایشگاه خانگیران اظهار کرد: ما در حوزه شرق کشور برای فرآوری گاز شاهد توانمندی متخصصان و مهندسان کشورمان هستیم، اما باید بیشتر به این متخصصان توجه شود تا بتوانیم به اهداف برنامه‌های حوزه گاز بیشتر دست یابیم.

وی ادامه داد: این موضوع در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد دیده می شود و هر روز شاهد ساخت قطعات مورد نیاز صنعت گاز هستیم.

بوستانی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مختلف توان متخصصان به گونه‌ای است که نیاز به وارد کردن قطعات از خارج کشور نیست، تصریح کرد: ما باید بیشتر خودمان را بیابیم و توانمندی‌های متخصصان ایران اسلامی را بشناسیم.

این مسئول همچنین به بحث تحریم‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر که دشمنان سعی می‌کنند از راه‌های مختلف ما را تحریم کنند، اما با تلاش شبانه‌روزی متخصصان شاهد ساخت قطعات مورد نیاز حوزه نفت و گاز در داخل کشور هستیم و این موضوع نشان از بی‌اثر بودن تحریم‌ها دارد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها فرصتی با ارزش برای نشان دادن توان متخصصان داخل است، تاکید کرد: ما باید به دانش‌های جدید دست یابیم، زیرا این مسئله فرصتی برای ایران اسلامی به عنوان کشوری دانش بنیان در ظهور و بروز دانش متخصصان در ساخت قطعات مود نیاز حوزه نفت و گاز است.

بوستانی یادآور شد: این موضوع سبب شده تا متخصصان این حوزه با تلاش های شبانه روزی نیازهای کشور را مرتفع و در جهت بالندگی ایران اسلامی گام بردارند.

همچنین در ادامه این بازدید مسعود حسنی مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با بیان این که تحریم‌ها فرصتی برای بروزرسانی دانش متخصصان در این پالایشگاه را بوجود آورده است گفت: ساخت کوره گاز احیا به دست متخصصان پالایشگاه خانگیران نمونه بارزی از شکست تحریم ها و اتکا به دانش متخصصان در این شرکت است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما در راستای دور زدن تحریم ها و تولید ملی گام‌های جدیدی را در این خطه مرزی برداشته ایم که دستیابی به دانش ساخت کوره گاز احیا و تولید شیر اربیت 10 اینچ که از جمله تجهیزات مهم پالایشگاه‌های گاز است گام مهمی در خودکفایی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول