اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری اداره‌کل ‌ارشاد خراسان‌رضوی خبر داد

دریافت 71 اثر در بیست و دومین جشنواره تئاتر رضوان

خبرگزاری فارس: معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در بیست و دومین جشنواره تئاتر رضوان بالغ بر 71 اثر به دبیرخانه در قالب اجرای زنده و ‌‌‌CD ارسال شده است.

دریافت 71 اثر در بیست و دومین جشنواره تئاتر رضوان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین مسگرانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی «رضوان» در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تئاتر خراسان‌رضوی همواره روبه رشد است و خراسان‌رضوی شاهد گسترش گام‌های موثر در راستای جایگاه بهتر برای این هنر ارزشمند است.

وی گفت: حضور گروه‌های حرفه‌ای از خراسان‌رضوی و برگزیده شدن آثار آنان در جشنواره تئاتر ملی نشانه خوبی برای تئاتر خراسان‌رضوی در سطح کشور است.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی افزود: حضور فعالانه و حرفه‌ایی گروه‌های تئاتر در جشنواره‌های ملی و فجر نشانه اهمیت نهادن مسئولان به این حوزه در خراسان‌رضوی است.

مسگرانی با تاکید بر اینکه رسالت جشنواره رضوان گسترش زمینه‌ فعالیت جوانان در عرصه تئاتر است، بیان‌ کرد: در بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی علاوه بر حضور پیشکسوتان تئاتر، شاهد حضور فعالانه جوانان و دانشجویان حوزه هنری هستیم.

وی ادامه‌داد: در بیست و دومین جشنواره تئاتر رضوان بالغ بر 71 اثر به دبیرخانه در قالب اجرای زنده و ‌‌‌CD ارسال شده است که پس از بازبینی به جشنواره ورود پیدا می‌کند.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ ‌و ‌ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اذعان کرد: پس از ارسال آثار هیئت بازبینی آثار را تا پایان شهریورماه بازبینی کردند و حدود 16 اثر در این بخش به جشنواره تئاتر استانی رضوان ورود پیدا کرد.

مسگرانی خاطرنشان کرد: آثار هنرمندان در 4 بخش ارائه شده که شامل، بخش مسابقه که 8 اثر برگزیده، بخش مرور 3 اثر برگزیده و بخش تجربه‌های نو 5 اثر برگزیده به جشنواره راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگری به عنوان مهمان نیز در برنامه جشنواره در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بخش مهمان رقابتی نمی‌باشد و فقط آثار هنرمندان حرفه‌ای و پیشکسوتان برای جوانان ارائه می‌شود تا بیشتر با کارهای حرفه‌ای در عرصه تئاتر آشنا شوند.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ‌ و ‌ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اضافه‌کرد: تمامی آثاری که به مسابقه راه می‌یابند مشروط به بازبینی دوباره و اجرای عمومی در سطح شهر هستند و 16 اثر برگزیده اگر تا به حال اجرای عمومی نداشته‌اند باید تا 9 مهرماه اجرای عمومی تئاتر خود را برگزار کنند.

مسگرانی افزود: بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی رضوان از 10 تا 14 مهر ماه برگزار می‌شود و پس از بررسی هیئت داوران برگزیدگان به جشنواره ملی فجر معرفی می‌شوند.

وی ادامه‌داد: موضوعات آثار ارائه شده در قالب فرهنگ رضوی، تاریخی، اجتماعی و دفاع مقدس است، در بخش مسابقه و مرور 2 اثر تاریخی، 4 اثر اجتماعی،3 اثر از دفاع مقدس و 2 اثر از فرهنگ رضوی ارائه شده است.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ‌ و ‌ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه هیئت داوران این دوره از تهران انتخاب می‌شوند، خاطرنشان‌ کرد: امسال محدودیتی برای تعداد برگزیدگان قائل نشدند و تعداد آنها بستگی به نوع کار آنها دارد که چه میزان از نظر هیئت داوران مورد پذیرش واقع شود.

مسگرانی با تاکید بر اینکه اجرای عمومی ملاک اصلی جشنواره‌ها به شمار می‌آید، تصریح کرد: جشنواره‌ها زمینه‌ای برای جریان دائمی شدن تئاتر‌های شهری در استان‌ها می‌باشد و با کمک‌های خوبی که از سوی دولت صورت می‌گیرد امیدوارم شاهد هرچه بیشتر اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر باشیم.

وی گفت: طرح اجرای عمومی تئاتر در سطح استان‌ها سال گذشته به تصویب رسیده که خراسان‌رضوی از بهمن سال گذشته تا تیرماه سال جاری بالغ بر 30 نمایش در سطح استان برگزار کرده است.

معاون هنری مدیرکل فرهنگ ‌و ‌ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: مذاکرات اولیه برای تئاتر شهر مشهد صورت گرفته که امیدواریم پس از برگزاری این جشنواره بتوانیم اقدامات تئاتر شهر را نیز انجام دهیم.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول