اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی پیش‌بینی کرد

اشغال 90 درصدی هتل‌های مشهد در هفته دوم مهرماه

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی گفت: پیش بینی می‌شود در هفته دوم مهر همزمان با دهه کرامت سفرها افزایش یافته و 90 درصد ظرفیت هتل‌های مشهد اشغال شود.

اشغال 90 درصدی هتل‌های مشهد در هفته دوم مهرماه

محمد قانعی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در چند روز اول مهرماه به خاطر بازگشایی مدارس افت قابل توجهی نسبت به پایان شهریور ماه در اشغال هتل‌های مشهد مقدس داشته‌ایم.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی افزود: از 26 شهریور اشغال هتل‌ها 50 درصد کاهش داشته است اما از پنجم مهرماه با نزدیک شدن به ایام ولادت امام رضا (ع) موج سفرها به مشهد مقدس دوباره افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود تا 90 درصد ظرفیت هتل‌ها اشغال شود.

قانعی با اشاره به اشغال هتل‌ها در تابستان امسال گفت: در ابتدای امسال ورود مسافر به مشهد مقدس به گونه‌ای بود که90 درصد ظرفیت هتل‌ها اشغال شده بود.

وی خاطرنشان کرد: 75 هزار تخت در شهرهای خراسان‌رضوی وجود دارد که 73 هزار تخت به مشهد مقدس تعلق دارد و کمتر از 5 درصد در شهرهای خراسان‌رضوی و در شهرهای نیشابور، قوچان، سبزوار و تربت حیدریه است.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی در ارتباط با نرخ هتل‌های سطح شهر مشهد اظهار کرد: از دی ماه سال 90 تغییری در نرخ هتل‌ها وجود نداشته اما در مهر ماه با توجه به همزمانی این ماه با دهه کرامت تخفیف 20درصدی برای زائران در نظر گرفته شده است.

قانعی یادآور شد: دهه کرامت امسال همزمان با هفته گردشگری است در نتیجه اتحادیه در نظر گرفته تمام زائرینی که در تاریخ هشت مهر از طریق آنلاین و دفاتر خدمات مسافرتی اتاق رزرو کنند به آن‌ها50 درصد تخفیف دهد.

وی با اشاره به نرخ هتل‌های مشهد گفت: در هتل‌های معمولی اتاق دو نفره همراه با صبحانه از 30هزار تومان تا 250 هزار تومان است و هتل آپارتمان، سوئیت و اتاق‌های ویژه قیمت‌های بالاتری را دارند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی افزود: اتاق‌های یک نفره حدود 30 درصد قیمت پایین‌تری نسبت به اتاق‌های دو نفره دارند.

قانعی در ارتباط با خانه‌های شخصی اظهار کرد: خانه‌های شخصی زیر نظر اتحادیه نیستند و روی آنها هیچ‌گونه کنترلی وجود ندارد و این خانه‌های شخصی به صورت غیرمجاز در پذیرش مسافر فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی یادآور شد: فعالیت این افراد و خانه های شخصی غیرمجاز تبعات سنگینی برای مشهد به عنوان یک کلانشهر مسافرپذیر دارد زیرا تامین امنیت و ارائه خدمات مطلوب از ویژگی‌های یک مرکز اقامتی محسوب می‌شود که خانه‌های شخصی غیر مجاز فاقد این شرایط هستند.

قانعی افزود: هتل‌های مشهد مقدس ظرفیت اسکان تمام زائران را دارد و نیازی به استفاده از خانه‌های شخصی غیر مجاز نیست.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول