اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شعار لبیک یا رسول‌الله

زنگ مهر و پایداری در مدارس قم نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور، زنگ مهر و پایداری در میان ندای لبیک یا رسول‌الله دانش‌آموزان قمی در مدارس استان نواخته شد.

زنگ مهر و پایداری در مدارس قم نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم زنگ مهر و پایداری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس صبح امروز در مدارس قم به صدا درآمد.

این زنگ با شعارهای لبیک یا رسول‌الله و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که نشان‌دهنده اعتراض دانش‌آموزان قمی به فیلم موهن آمریکایی و حمایت استکبار از اینگونه اقدامات است، همراه شد.

در مراسم نمادین به صدا درآمدن این زنگ که در مجتمع آموزشی ایتام امام رضا(ع) برگزار شد، استاندار قم، مدیران استانی و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی شرکت داشتند.

در ابتدای این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت اول مهر ماه و بازگشایی مدارس برای حاضران قرائت شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در قسمتی از این پیام با اشاره به تقارن مهر ماه و هفته دفاع مقدس، این تقارن را یادآور مجاهدت، ایثارگری و دلاور مردی‌های 40 هزار دانش‌آموز و فرهنگی که مسیر تعلیم و تربیت اسلامی را به درستی پیموده‌ و جان شیرین خویش در طبق اخلاص نهاده‌اند، دانست.

در قسمت دیگری از این پیام آمده است: سال تحصیلی جدید به سبب برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد از اهمیت خاصی برخوردار بوده و نسبت به سال‌های گذشته متمایز است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این پیام، استقرار نظام 3-3-6، آغاز به کار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در روند آموزش رسمی کشور و تاسیس دانشگاه جامع فرهنگیان را از جمله تحولاتی دانست که سال تحصیلی جدید را از سال‌های گذشته متمایز می‌کند.

در ادامه این مراسم استاندار قم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به تعلیم و تزکیه به عنوان دو اصل مهم در اداره جوامع اظهار کرد: این دو اصل مهم در انقلاب اسلامی به خوبی شکوفا شد.

کرم‌رضا پیریایی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: شکوفایی و رشد انقلاب اسلامی به برکت خون‌های پاکی است که در این سال‌ها فدای انقلاب اسلامی شد.

در قسمت دیگری از این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های این اداره در سال تحصیلی جدید گفت: امسال 21 هزار کلاس اولی در استان قم به مدرسه رفته‌اند که نسبت به سال گذشته دو هزار نفر به این آمار اضافه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح 3-3-6 در استان قم ادامه داد: برای این منظور 621 کلاس به مدارس ابتدایی اضافه شد.

در پایان این مراسم زنگ مهر و پایداری توسط حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت امنای خیرین مدرسه‌ساز در قم نواخته شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول