اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی:

کشتارگاه‌های سنتی آذربایجان‌غربی تا پایان سال جمع‌آوری می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: تا پایان سال جاری کشتارگاه‌های سنتی آذربایجان‌غربی جمع‌آوری می‌شوند.

کشتارگاه‌های سنتی آذربایجان‌غربی تا پایان سال جمع‌آوری می‌شوند

 شهرام دیلمقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر 14 کشتارگاه سنتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که تحت تملک شهرداری‌ها بوده و بسیاری از آنها تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه این موضوع در سال‌های اخیر مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی استان در حال نهایی‌شدن است که در این راستا با شهرداری هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

دیلمقانی با بیان اینکه این اقدام در راستای کشتار بهداشتی دام‌ها انجام می‌گیرد، افزود: با تعطیلی این کشتارگاه‌ها اخلالی در روند کشتار دام در استان به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه کشتارگاه صنعتی در استان در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: فعالیت کشتارگاه‌های سنتی مقرون به صرفه نیست و کشتارگاه‌های صنعتی موجود در استان نیز پاسخگوی کشتار دام هستند.

دیلمقانی گفت: چهار ماه نخست امسال 5 هزار و 998 تن و 375 کیلوگرم انواع فرآورده‌های دامی از جمله گوشت گاو و گوسفند، عسل، شیر، ماهی، مرغ زنده و گوشت مرغ، پودر گوشت، آلایش خوراکی و غیر خوراکی و پی خام از استان صادر شده‌اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این 16 هزار و 700 جلد پوست خام گاوی و گوسفندی، 36 هزار و 805 رأس دام زنده، یک هزار و 528 عدد بچه ماهی و تخم چشم‌زده، 49 هزار و 410 کندوی زنبور عسل، 5940 تن نهاده دامی،23 هزار رشته روده و 18 میلیون و 805 هزار و 322 عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار از استان صادر شده‌اند.

دیلمقانی اعلام کرد: این میزان صادرات به استان‌های کرمانشاه، آذربایجان‌شرقی، کردستان، تهران، همدان، خوزستان، سیستان‌وبلوچستان، گیلان، قزوین، یزد، خراسان‌رضوی، فارس، اردبیل، البرز، مرکزی، زنجان، مازندران، و اصفهان انجام شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول