اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

4.5 درصد دانش‌آموزان اصفهانی در نوبت عصر تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر تنها 4.5 درصد از دانش‌آموزان استان در هر سه دوره تحصیلی در مدارس دونوبته تحصیل می‌کنند.

4.5 درصد دانش‌آموزان اصفهانی در نوبت عصر تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمجید عاملیان سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه دوره ابتدایی را تأثیر‌گذار‌ترین دوره تحصیلی برای دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: در حال حاضر متولیان نظام آموزشی به این نتیجه رسیدند که پنج سال برای آموزش دانش‌آموزان دوره ابتدایی کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس باید یک پایه به دوره ابتدایی اضافه می‌شد تا تحولاتی در این دوره تحصیلی ایجاد شود، ادامه داد: با اجرای نظام 6-3-3 پایه ششم به دوره ابتدایی اضافه می‌شود و سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان در این پایه تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راهی برای نظام آموزشی کشور است، تصریح کرد: براساس این سند پیش‌دانشگاهی منتفی شده است و همچنین سال تحصیلی جدید هیچ دانش‌آموزی در پایه نخست راهنمایی تحصیل نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید تفاوت‌هایی در محتوا، ابزار، مکان و فضای آموزشی ایجاد می‌شد، اضافه کرد: یکی از تحولات ایجاد شده در نظام آموزشی به ساختار آموزش و پرورش اختصاص دارد و در آموزش و پرورش تفاوتی بین محتوا و ساختار وجود ندارد.

عاملیان با بیان اینکه اضافه‌شدن مباحثی با عنوان تفکر، پژوهش، کار و فناوری به کتب درسی از جمله تغییرات و تحولات محتوایی است، تاکید کرد: برای اجرای نظام 6-3-3 در نظام آموزشی استان مشکلاتی در آموزش و پرورش وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود نیروی انسانی و فضا و محتوای آموزشی از جمله این مشکلات به شمار می‌رود، افزود: برای اضافه شدن پایه ششم ابتدایی به آموزش و پرورش باید 2 هزار و 221 کلاس درس در استان ایجاد می‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طی دو سال گذشته درصد بالایی از مدارس استان یک‌نوبته شده‌اند، گفت: طی دو سال گذشته 48 درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان در مدارس دونوبته تحصیل می‌کردند اما در حال حاضر تنها 4.5 درصد از دانش‌آموزان استان در هر سه دوره تحصیلی در مدارس دونوبته تحصیل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر اینکه در حال حاضر درصد بالایی از مدارس استان یک‌نوبته شدند تمام فضا‌های آموزشی استان برای پایه ششم ابتدایی نیز تأمین شده است، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ نیازی در استان در زمینه کمبود فضای آموزشی وجود ندارد.

عاملیان با اشاره به اینکه در سال گذشته 203 مدرسه در دوره راهنمایی در استان دونوبته بوده است، ادامه داد: اما در حال حاضر تنها 93 مدرسه در استان در دوره راهنمایی دونوبته هستند و همچنین 66 مدرسه در دوره متوسطه دونوبته بوده که در حال حاضر تنها 27 مدرسه از این مدارس دونوبته هستند.

وی با بیان اینکه اصفهان از نظر کمبود نیروی انسانی نیز یکی از مشکل‌دار‌ترین استان‌ها در کشور بوده است، تصریح کرد: برای اضافه‌شدن پایه ششم ابتدایی به مجموعه استان 2 هزار و 221 معلم مورد نیاز بوده و همچنین در سال تحصیلی گذشته نیز یک‌هزار معلم برای دوره ابتدایی در سطح استان نیاز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه اما در حال حاضر تمام کمبود‌های موجود برای نیروی انسانی نیز برطرف شده است، اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته کتاب پایه نخست دوره ابتدایی تغییر یافت و بر اساس سند درس ملی سال تحصیلی جدید نیز کتاب پایه دوم دبستان تغییر کرده است.

وی کتاب‌های دوم و ششم ابتدایی را از کتاب‌های جدید‌التألیف در سال تحصیلی جدید دانست و تاکید کرد: در حال حاضر تمام کتب درسی در تمام پایه‌های تحصیلی در سطح استان توزیع شده است.

عاملیان با بیان اینکه همچنین آموزش‌های لازم برای محتوای آموزشی به معلمان ارائه شده و 30 درصد دوره‌های ضمن خدمت نیز در طول سال تحصیلی برای معلمان برگزار می‌شود، افزود: آموزش و پرورش موظف شده که طی سال‌های آتی نظام 3-3-3-3 را در سطح کشور اجرا کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 10 درصد از دانش‌آموزان استان را در قالب آموزش دوره ابتدایی در دو دوره سه ساله سازماندهی کرده‌ایم، گفت: استان در حال حرکت به سوی تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 400 هزار دانش‌آموز در سطح استان در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در هیچ زمانی فضا‌های فرهنگی و پرورشی را به کلاس درس تبدیل نکرده است، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید نیز برای تعطیلی مدارس در روز‌های پنج‌شنبه همانند سال گذشته عمل می‌شود و در روز‌های پنج‌شنبه ارائه برنامه‌های فوق برنامه فرهنگی و پرورشی به دانش‌آموزان اختیاری است.

عاملیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بودجه آموزش و پرورش را ملی دانست و تصریح کرد: این بودجه استانی نیست بلکه ملی بوده و در اختیار وزارتخانه آموزش و پرورش قرار دارد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول