اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

دشمنان با تخریب دین قصد جلوگیری از نفوذ جهانی اسلام را دارند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: دشمنان پس از ناکامی در تخریب دین اکنون با ساخت فیلم‌های موهن قصد دارند از نفوذ روزافزون اسلام در جهان و به ویژه اروپا جلوگیری کنند.

دشمنان با تخریب دین قصد جلوگیری از نفوذ جهانی اسلام را دارند

حبیب‌رضا ارزانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهانت فیلم موهن سام باسیل به ساحت گرامی پیامبر اکرم (ص) و ادعای آزادی بیان کشورهای استعماری اظهار کرد: اگر چه غربی‌ها اصل اساسی دنیای امروز را انسان قرار داده‌اند، اما اساس ادیان توحیدی بر اعتقاد به خداوند استوار است.

وی با بیان اینکه اگر اساس اعتقادات خود را وجود پروردگار قرار دهیم، باید در برابر هر چیزی که با خداوند محوری تعارض دارد، بایستیم، تاکید کرد: مطابق اصول ادیان توحیدی کسی حق ندارد، به خداوند و نمایندگان او توهین کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه باید میان هواهای نفسانی انسان و کرامت او تفاوت قائل شویم، تصریح کرد: آنچه انسان معاصر برای خود ترسیم کرده، مخالف خدامحوری است، چرا که انسان کرامت ذاتی دارد، اما به این معنا نیست که هر کاری که مایل بود، انجام دهد.

وی ادامه داد: آنچه دولت‌های غربی از آن دفاع می‌کنند، این است که انسان هر کاری که دوست داشت می‌تواند انجام دهد، اما سوالی که مطرح است اینکه، آیا همین افراد به هر عرصه‌ای که شخصی مایل باشد، اجازه ورود می‌دهند.

ارزانی تاکید کرد: این کشورها در همان جاهایی که با سیاست‌های کلان و اهدافشان ناسازگار است، این نوع آزادی را فراموش می‌کند و سوال اینجاست که این آزادی بیان چرا در تمام عرصه‌ها موجود نیست.

وی تاکید کرد: آزادی بیان بر مبنای ادیان توحیدی بدین شکل که در غرب متداول است پذیرفته نیست، چرا که اصل خداست و هر آنچه با قانون خدا و نمایندگان او تقابل داشته باشد، پذیرفته نیست.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه این فیلم تنها با غرض‌ورزی ساخته شده و اصول فیلم‌سازی در آن به هیچ عنوان رعایت نشده است، گفت: زمانی که ساختار فیلم را مورد کاوش قرار دهیم، هر فرد آماتوری نیز متوجه می‌شود که سطح این فیلم از لحاظ فنی بسیار پایین است.

وی اضافه کرد: بنابراین این فیلم از لحاظ جایگاه هنری ممتاز نیست و افرادی که چند واحد سینما را گذرانده باشند فیلم‌های بهتری می‌توانند بسازند، بنابراین کارگردان و حمایت‌کنندگان پشت صحنه این فیلم تنها هدف شومی را دنبال می‌کرده‌اند.

ارزانی با توجه به اینکه لباس شخصیت‌ها و فضای کار در برخی موارد با اعراب آن زمان منطبق نیست، تاکید کرد: این موضع طبیعی است که انحراف‌هایی در فیلم قرار داده‌اند که به طور دقیق با تاریخ تطبیق نکند.

وی ادامه داد: نام پیامبر گرامی اسلام (ص) ، حضرت خدیجه (س) و یاران پیامبر اسلام (ص) به وضوح در فیلم آمده است، بنابراین دشمنان اسلام نمی‌توانند برای مبرا‌کردن خود آن را به قضیه دیگری نسبت دهند و به طور مسلم این فیلم ناشیانه را با هدف توهین ساخته‌اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره بر گواهی تاریخ بر رئوف‌بودن پیامبر گرامی اسلام(ص) تاکید کرد: بر اساس آمار، دو دین بودائیسم و اسلام در جهان با گرایش زیادی روبرو است و با توجه به اینکه اسلام این رتبه را دارد، آنها به دنبال این هستند که جلوی این گسترش را بگیرند.

وی افزود: ترفندهای دشمنان برای جلوگیری از نفوذ اسلام پس از 11 سپتامبر نه تنها موثر واقع نشد، بلکه در گسترش آن تأثیر زیادی داشت، بنابراین در اقدامی جدید سعی کردند با ساخت این فیلم در برابر اسلام بایستند.

ارزانی تصریح کرد: در اینجا این سوال پیش می‌آید که چرا آنها باید جلوی گسترش اسلام را بگیرند و چه تفاوتی دارد که بیشتر مردم جهان مسیحی یا مسلمان باشند.

وی افزود: برخی آیین‌ها دین را از سیاست جدا می‌دانند و به نوعی اجازه ظلم و جور و جنایت را به دولت‌ها می‌دهند و این در حالی است که اسلام با این موضوع موافق نیست و امر به معروف و نهی منکر را رکن اساسی دین می‌داند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: اسلام اجازه نمی‌دهد انسان‌ها با بی‌تفاوتی در جامعه‌ای زندگی کنند که گناه و فساد بر آن حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تخریب دین، منفور کردن شخصیت‌های مهم و بنیان‌گذاران آن در اذهان مردم جهان است، اضافه کرد: اصول اسلام با آنچه حکومت‌های غربی می‌خواهند که همانا تخریب ملت‌هاست، ناسازگار است بنابراین دشمنان برای جلوگیری از ترویج آن به هر ترفند و حیله‌ای متوسل می‌شوند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول